Problem z obrotami
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- Alaila
- Klubowicz
- Posty: 735
- Rejestracja: 28 gru 2011, 20:23
- Imię: Agata
- Miejscowość: Świdnica/Wrocław
- Garnek: uvex
- Motocykl: Honda CBF 125
- Kontakt:
Problem z obrotami
Postanowiłam w końcu założyć nowy temat, bo na forum nie mogę znaleźc nic co by pasowało do mojego problemu. A i nikt ze znajomych nie bardzo wie co to może być. Ale od początku:
Moto zimą przeszedł wymianę filtra powietrza, czyszczenie airboxa, wymianę zaworków iglicowych, czyszczenie i regulację gaźników, czyszczenie zbiornika, wymianę kranika.
Nabrał mocy, lekko przekręcam manetkę a on już rwie, ale...
Po przejechaniu kilku- kilkunastu km zaczyna gasnąć na niskich obrotach. Przy zwalnianiu/zatrzymywaniu się gaśnie. Po odpaleniu obroty szybko spadają poniżej tysiąca i ponownie gaśnie. Zdarza się, że po odpaleniu nie gaśnie i trzyma nieco ponad 1 tys obrotów, ale po dodaniu gazu gaśnie. Po kilku odpaleniach przestaje w ogóle zapalać. Rozrusznik kręci, ale nic poza tym...
Wczoraj przed wyjazdem ustawiłam obroty na 3 tys, po dojechaniu do domu ledwo trzymało się 1,5 tys... Dziś rano jak go odpaliłam miał ok 2 tys obrotów, po południu miał ponad 3 tys... Ustawianie obrotów pokrętłem przy kraniku jest ciężkie... albo nie zmieniają się obroty, albo od razu podskakują do 3 tys.
W trasie zauważyłam, że lekko poszarpuje. To jest bardziej jak takie "bujanie". Przy czym jest słabe. Dodatkowo nie bardzo chce się wkręcać na obroty.
Czy ktoś ma pomysł za co mam się zabrać? Gaźnik? Świece (wymieniane w grudniu 2011, zalane ze 2 razy, suszone)? A może coś innego??
Moto zimą przeszedł wymianę filtra powietrza, czyszczenie airboxa, wymianę zaworków iglicowych, czyszczenie i regulację gaźników, czyszczenie zbiornika, wymianę kranika.
Nabrał mocy, lekko przekręcam manetkę a on już rwie, ale...
Po przejechaniu kilku- kilkunastu km zaczyna gasnąć na niskich obrotach. Przy zwalnianiu/zatrzymywaniu się gaśnie. Po odpaleniu obroty szybko spadają poniżej tysiąca i ponownie gaśnie. Zdarza się, że po odpaleniu nie gaśnie i trzyma nieco ponad 1 tys obrotów, ale po dodaniu gazu gaśnie. Po kilku odpaleniach przestaje w ogóle zapalać. Rozrusznik kręci, ale nic poza tym...
Wczoraj przed wyjazdem ustawiłam obroty na 3 tys, po dojechaniu do domu ledwo trzymało się 1,5 tys... Dziś rano jak go odpaliłam miał ok 2 tys obrotów, po południu miał ponad 3 tys... Ustawianie obrotów pokrętłem przy kraniku jest ciężkie... albo nie zmieniają się obroty, albo od razu podskakują do 3 tys.
W trasie zauważyłam, że lekko poszarpuje. To jest bardziej jak takie "bujanie". Przy czym jest słabe. Dodatkowo nie bardzo chce się wkręcać na obroty.
Czy ktoś ma pomysł za co mam się zabrać? Gaźnik? Świece (wymieniane w grudniu 2011, zalane ze 2 razy, suszone)? A może coś innego??
Życie masz tylko jedno, więc korzystaj z niego na całego :D
-
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: Problem z obrotami
A zawory były sprawdzane? Pamiętam jak się dziwowałem co jest (w skuterze 4T) jak był problem z odpaleniem, niby jak odpalił chodził ok ale dojeżdżając do skrzyżowania puszczałem manetkę, a ten gasł. Potem albo odpalał od strzała,albo nie chciał w ogóle, problem się nasilał wraz z rozgrzaniem silnika. Nie wiem czy może to mieć bezpośredni wpływ na objawy jakie opisujesz, ale może coś mieć wspólnego, niby bardziej pasuje to na problem z układem paliwowym..Na prawdę dziwna sprawa, tym bardziej, że motocykl po regulacjach ;|
- LucasCNC
- Motocyklista
- Posty: 142
- Rejestracja: 24 cze 2012, 21:17
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: Głogów Małopolski
- Garnek: HJC CS-14
Re: Problem z obrotami
Sprawdź jeszcze linkę od ssania czy nie jest za bardzo naciągnięta. Wymień świece na nowe (nie są drogie). Jak nie to, to stawiałbym a cewki zapłonowe, kable WN.
- Alaila
- Klubowicz
- Posty: 735
- Rejestracja: 28 gru 2011, 20:23
- Imię: Agata
- Miejscowość: Świdnica/Wrocław
- Garnek: uvex
- Motocykl: Honda CBF 125
- Kontakt:
Re: Problem z obrotami
Świece takie stare nie są, mają rok. Ale zajrzę do nich.
Linka ssania - mój Piotr mówi że właśnie może się ona nie cofa (cokolwiek miał na myśli...)
Linka ssania - mój Piotr mówi że właśnie może się ona nie cofa (cokolwiek miał na myśli...)
Życie masz tylko jedno, więc korzystaj z niego na całego :D
- pawel9937
- Podawacz śrubek
- Posty: 13
- Rejestracja: 08 mar 2013, 01:21
- Imię: Paweł
- Miejscowość: Białystok
- Garnek: Astone GTB
Re: Problem z obrotami
A świece były kiedyś zalane? Sprawdź jeszcze czy przewody od cewek do świec nie są gdzieś poluzowane, tak samo kapturki.
- jotto
- Klubowicz
- Posty: 1115
- Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
- Imię: Marek
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Africa Twin
Re: Problem z obrotami
Miał na myśli, że jak ciągniesz tą małą wajchę koło lewej manetki to zwiększasz ssanie, a jak ją cofasz, to linka nie wraca do pierwotnej pozycji. I cały czas jeździsz na ssaniu.
pozdrawiam jotto
pozdrawiam jotto

- Alaila
- Klubowicz
- Posty: 735
- Rejestracja: 28 gru 2011, 20:23
- Imię: Agata
- Miejscowość: Świdnica/Wrocław
- Garnek: uvex
- Motocykl: Honda CBF 125
- Kontakt:
Re: Problem z obrotami
Świece były zalane ze 2 razy - pisałam o tym w pierwszym poście.
Aaaa że w tym miejsu się nie cofa. Może być, że do samego końca się nie cofa, ciężko mi stwierdzić.
Aaaa że w tym miejsu się nie cofa. Może być, że do samego końca się nie cofa, ciężko mi stwierdzić.
Życie masz tylko jedno, więc korzystaj z niego na całego :D
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Problem z obrotami
Linkę ssania dobrze widać przy gaźnikach, jest zamocowana do "szyny" z przodu(patrz foto). Więc łatwo zobaczysz czy się cofa czy nie.
Za małe luzy zaworowe też mogą dawać takie objawy.
Jeżeli linka ssania dobrze działa to może po regulacji mieszanka jest zbyt bogata i go zalewa?
Za małe luzy zaworowe też mogą dawać takie objawy.
Jeżeli linka ssania dobrze działa to może po regulacji mieszanka jest zbyt bogata i go zalewa?
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
- Alaila
- Klubowicz
- Posty: 735
- Rejestracja: 28 gru 2011, 20:23
- Imię: Agata
- Miejscowość: Świdnica/Wrocław
- Garnek: uvex
- Motocykl: Honda CBF 125
- Kontakt:
Re: Problem z obrotami
tam przy gaźnikach tą właśnie część mam wymienioną (moja została zgubiona). Czy to może mieć wpływ?
Życie masz tylko jedno, więc korzystaj z niego na całego :D
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Problem z obrotami
Alaila nikt z nas nie widział czy masz to dobrze zrobione
, jedyna opcja to zejść do sprzęta i bawiąc się wajchą ssania obserwować przy gaźnikach czy się do końca wyłącza bo jazda ze ssaniem cały czas może dawać takie objawy

Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'