Szarpanie kierownica powyżej 130km/h

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

artur25
Podawacz śrubek
Posty: 7
Rejestracja: 04 maja 2013, 15:34
Imię: Artur
Miejscowość: Hecznarowice
Plecak: Kaśka
Garnek: ls2 i naxa- narazie
Skype: artur.naglik12
Numer GG: 592286

Szarpanie kierownica powyżej 130km/h

Post autor: artur25 »

Witam niedawno stałem sie posiadaczem Kawasaki er5 z 97.
Jako początkujący motocyklista i złych warunków pogodowych przy kupnie nie sprawdziłem go zbyt dokładnie.
Od razu po kupnie wymieniłem w nim tarcze hamulcową i po przejażdzce powyżej 130km/h zaczęło mi szarpać kierownica. nie wiem czy to miało miejsce wcześniej.
Wyczyściłem dobrze miejsce styku tarczy z felga, wiec raczej to nie to. Zauważyłem ze lagi nie sa równo z pułkom tylko wsadzone tak do połowy( nie wiem czy tak powinno być czy ktoś chciał go sobie podwyższyć??) zmierzyłem suwmiarką i różnica miedzy nimi wynosi 2mm, czy może to być spowodowane tym?? dodatkowo nie mam ciężarków na końcach kierownicy.


Proszę o wyrozumiałość gdyż dopiero zaczynam przygodę z tego rodzaju motocyklem.
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Szarpanie kierownica powyrzej 130km/h

Post autor: DeFi »

1. Lagi powinny być na równi z górną półką
2. Taka mała różnica nie powinna mieć wpływu na szarpanie kierownicą. Może w minimalnym stopniu. Dla świętego spokoju zrównaj lagi z półką.
3. Ciężarki kierownicy w przypadku ER-5 mają ogromne znaczenie dla zachowania się kierownicy. Bez nich nie radzę puszczać kierownicy bo momentalnie wpadnie w shimę. Obstawiam że po zamontowaniu ciężarków (ciężarków a nie końcówek z cienkiego aluminium) to problem zniknie.

4. Możesz dodatkowo wyważyć koło. Nowa tarcza jest jakby nie patrzeć nieco cięższa i może niwelować dotychczas wyważone koło.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
artur25
Podawacz śrubek
Posty: 7
Rejestracja: 04 maja 2013, 15:34
Imię: Artur
Miejscowość: Hecznarowice
Plecak: Kaśka
Garnek: ls2 i naxa- narazie
Skype: artur.naglik12
Numer GG: 592286

Re: Szarpanie kierownica powyrzej 130km/h

Post autor: artur25 »

Jutro zrównam lagi, kierownice moge spokojnie puścić i nie sciaga i nie drga przy 70 km/h... co do tych cieżarków to jaka powinna być ich waga??
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Szarpanie kierownica powyrzej 130km/h

Post autor: DeFi »

Dokładnie nie powiem, ale trzymając w ręce powinno się go czuć
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
artur25
Podawacz śrubek
Posty: 7
Rejestracja: 04 maja 2013, 15:34
Imię: Artur
Miejscowość: Hecznarowice
Plecak: Kaśka
Garnek: ls2 i naxa- narazie
Skype: artur.naglik12
Numer GG: 592286

Re: Szarpanie kierownica powyrzej 130km/h

Post autor: artur25 »

hymmm powinno sie go czuć?:PP

znalazłem takie
http://allegro.pl/koncowki-ciezarki-kie ... 01892.html
problem w tym ze u mnie w kierownicy nie ma jak ich przykręcić ( brak gwintu w środku) tak jak patrzyłem to nie wiem czy kierownica niebyła skrócona po obu stronach??
keteiz1
Oldmotocyklista
Posty: 544
Rejestracja: 29 sty 2011, 11:15
Imię: Krzysztof
Miejscowość: krk
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Szarpanie kierownica powyrzej 130km/h

Post autor: keteiz1 »

Ja nie mam ciężarków bo siedzą tam lusterka i dają radę bo nic nie drga i można kierownicę puścić.
Zwróć uwagę że te na allegro znalezione przez Ciebie to aluminium. Czyli ozdóbki. Jeżeli nie masz gwintu w kierownicy, tam są wbite tulejki z gwintem M8 które często po poluzowaniu wyłażą. I dobrym rozwiązaniem jest nałożenie na gwint ciężarka: -podkładka, korek gumowy możliwie jak najdłuższy i nakrętka M8 z takim ząbkowanym kołnierzem. Wsuwasz w takiej kolejności zmontowany luźno zestaw. Mona ten korek posmarować ,,dupaprenem"a następnie pokręcając ciężarkiem spęczyć na maxa gumowy korek.
Awatar użytkownika
RobertoAlvarez
Motocyklista
Posty: 348
Rejestracja: 25 sie 2011, 10:50
Imię: Robert
Miejscowość: Kętrzyn
Plecak: Marta
Garnek: IXS
Skype: robert3004
Telefon: 504510755
Motocykl: Sv 650 S
Lokalizacja: 11-400 Kętrzyn

Re: Szarpanie kierownica powyrzej 130km/h

Post autor: RobertoAlvarez »

Jeśli mogę sie wtracic i pomoc, to sprawdziłbym wyważenie kola a przede wszystkim zwroc uwage na opone. Nie zawsze po przebiciu ktos ja wyrzuca a mogl tylko uszczelnić grzybkiem i nie wyważając sprzedał moto. Moze tez byc nierownomierne zuzycie bieznika - ząbkowanie.
Jest Alvarez - jest i "biłber"
Awatar użytkownika
wwitek123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 322
Rejestracja: 30 paź 2010, 08:33
Imię: Wojtek
Miejscowość: Kraśnik
Plecak: Nie potrzebuje obciążenia
Garnek: Nolan N86 N-COM
Numer GG: 8024325
Motocykl: Yamaha TDM 900 '02
Kontakt:

Re: Szarpanie kierownica powyrzej 130km/h

Post autor: wwitek123 »

U mnie w TDMce tak było że przy ok 70km/h i 130km/h kiera łapała drgania i wyważenie pomogło:) teraz przy 200 moto łapie węża, ale tylko wtedy, kiedy mam założone kufry :D zdrówka :drunk:
Miej wyjebane, a będzie Ci dane.
artur25
Podawacz śrubek
Posty: 7
Rejestracja: 04 maja 2013, 15:34
Imię: Artur
Miejscowość: Hecznarowice
Plecak: Kaśka
Garnek: ls2 i naxa- narazie
Skype: artur.naglik12
Numer GG: 592286

Re: Szarpanie kierownica powyrzej 130km/h

Post autor: artur25 »

Byłem w znajomym warsztacie i poczatkiem czerwca jestem umówiony na wymianę uszczeliniaczy w lagach bo jeden leje i sprawdza mi wyważenie kół geometrie ramy luzy na wachaczu i ogulnie taki przegladzik wiec bede wiedzial wszystko dokładnie za dwa tygodnie( niestesty taki czas bo znajomy wylądował w szpitalu :cry2: )

-- 14 Lip 2013, 12:50 --

bradzije sie naginam i niema problemów poprostu było to spowodowane złą technika jazdy raczej brakiem jej:) pozdrawiam:)


Teraz ukazł sie inny problem bo motorek 2 razy stracił prad i zgasł tak poprostu i nie chciał odpalic musiałem na chwile poczekać i dopiero mozna było go odpalić :roll:
Awatar użytkownika
LucasCNC
Motocyklista
Posty: 142
Rejestracja: 24 cze 2012, 21:17
Imię: Łukasz
Miejscowość: Głogów Małopolski
Garnek: HJC CS-14

Re: Szarpanie kierownica powyżej 130km/h

Post autor: LucasCNC »

Sprawdź regulator napięcia - ostatnio w taki właśnie sposób padł koledze.
ODPOWIEDZ