Strona 1 z 1

Wymiana tarcz zegarów, wolne obroty

: 15 kwie 2013, 15:45
autor: matiER5
Witam.
Stałem się niedawno posiadaczem pierwszego poważnego motocykla - oczywiście Kawasaki ER5.
Chciałbym poprawić w nim kilka rzeczy:

1. Jakie powinny być obroty na 'luzie' jak moto już jest rozgrzane? U mnie są rzędu 2000 i wydaje mi się to trochę za dużo
2. Jak zabrać się za wymianę tarcz zegarów? Poprzedni właściciel zmienił na jakieś 'tuningowe' ze swoją ksywką, trochę mi się nie podobają a dostałem też oryginalne także chciałbym zmienić. Co po kolei i jak odkręcić? A i przy okazji wymieniłbym żarówkę od podświetlenia bo jedna nie działa :/

Chyba to będzie na tyle, jak coś sobie przypomnę to dopiszę.

Z góry dzięki za pomoc.

Re: Wymiana tarcz zegarów, wolne obroty

: 15 kwie 2013, 16:02
autor: DeFi
Obroty biegu jałowego to 1200 +-100
Obroty możesz wyregulować pokrętłem z lewej strony koło gaźników.
Obrazek

Re: Wymiana tarcz zegarów, wolne obroty

: 19 lut 2016, 17:00
autor: Wieloryb26
Podłączam się pod temat bo nie znalazłem nigdzie informacji, jak wymienić tarcze zegarów? Przy okazji naprawy podświetlenia, zamierzam je na białe wymienić.
Nie chcę czegoś skopać, więc będę wdzięczny za uwagi na co uważać, czego nie robić, itp.

LWG. ;)

Re: Wymiana tarcz zegarów, wolne obroty

: 19 lut 2016, 21:09
autor: Remilo7
Ostatnio wymieniałem żarówki od podświetlenia i trochę się zapędziłem, więc całe zegary prawie rozebrałem. Nie wiem czy wszystko pamiętam, ale opiszę tak mniej więcej:
1. Odkręcacie dwie śruby, które są z tyłu w kubkach zegarów i jedną po środku. Wtedy można już ściągnąć tą chromowaną część obudowy i do żarówek macie dostęp.
2. Trzeba poszukać mniejszych śrubek w tym białym mocowaniu, które się następnie ukaże i po ich odkręceniu można ściągnąć chromowane ramki liczników od przodu. Trzeba jeszcze tylko wcześniej okręcić pokrętło do zerowania licznika. W jego środku jest mała śrubka, trzeba tam wsadzić śrubokręt i odkręcić.
3. Dalej wydaje mi się, że zostaje już niewiele do zrobienia, myślę, że na logikę sobie poradzicie ;) Wydaje mi się, że w tej białej części były jeszcze jakieś większe śruby, jednocześnie mocujące całe zegary do motocykla i po ich odkręceniu można je było "otworzyć", ale pewny nie jestem.