Pytania wszelkie

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

daniel90
Motocyklista
Posty: 119
Rejestracja: 15 wrz 2014, 19:49
Imię: Daniel
Miejscowość: Wołomin
Garnek: Uvex Boss 525

Re: Pytania wszelkie

Post autor: daniel90 »

Czujnik krory włącza wiatrak jest wkrecany w chlodnice,nazywa sie wlacznik termiczny. Zobacz byc moze jest na nim napisane przy jakiej temp zwiera. Zeby spr czy wentylator działa wystarczy wypiac z czujnika przy chlodnicy kostke i zawrzeć dwa piny które znajduja się w stodku,wtedy wiatrak powinien ruszyc jeśli jest sprawny. 112C to stanowczo za dużo w moim FZ6 wentylator wlacza się przy 100 lub 103 C musiał bym dokładnie sprawdzić.
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

daniel90 pisze:Czujnik krory włącza wiatrak jest wkrecany w chlodnice,nazywa sie wlacznik termiczny. Zobacz byc moze jest na nim napisane przy jakiej temp zwiera. Zeby spr czy wentylator działa wystarczy wypiac z czujnika przy chlodnicy kostke i zawrzeć dwa piny które znajduja się w stodku,wtedy wiatrak powinien ruszyc jeśli jest sprawny. 112C to stanowczo za dużo w moim FZ6 wentylator wlacza się przy 100 lub 103 C musiał bym dokładnie sprawdzić.

Czyli to 112 stopni to temperatura załączenia się kontrolki temperatury na zegarach :)
i wszystko jasne :)
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
pigwa
Motocyklista
Posty: 311
Rejestracja: 06 sty 2013, 15:55
Imię: Kamil
Miejscowość: Jarosław
Garnek: HJC RPHA 11 Plus
Motocykl: ZX6R
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: pigwa »

http://allegro.pl/akumulator-kawasaki-e ... 54687.html

Co myślicie? Brał ktoś?
W sklepie u mnie pytałem to 170zł jak oddam Stary 155
Kawasaki ER-5 ---> Kawasaki ZX6R 636 '05
Mój garaż! :)
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

pigwa pisze:http://allegro.pl/akumulator-kawasaki-e ... 54687.html

Co myślicie? Brał ktoś?
W sklepie u mnie pytałem to 170zł jak oddam Stary 155
Bierz, i tak wszystkie są w Chinach produkowane. Jak mi to powiedział ziomek ze sklepu, lepiej co 3-4 lata kupić chińczyka za 120PLN (tyle dałem za Quanda do ER5) niż raz na 5 lat 300 PLN za Yuasę.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
pigwa
Motocyklista
Posty: 311
Rejestracja: 06 sty 2013, 15:55
Imię: Kamil
Miejscowość: Jarosław
Garnek: HJC RPHA 11 Plus
Motocykl: ZX6R
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: pigwa »

Ten co miałem kupiłem z motorem ma wypalona datę 2004/07 i do końca był dobry tylko chyba się przerwał bo padł z dnia na dzień :D
Btw trzeba jeszcze oddawać Stary akumulator bo słyszałem że już nie trzeba

Kupiłem ten : http://allegro.pl/show_item.php?item=6105179743
Cena nie duża, żelowy i pewnie Chińczyk miał go w rękach, ale co najmniej nie jest jakiś noname :lol:
Kawasaki ER-5 ---> Kawasaki ZX6R 636 '05
Mój garaż! :)
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

pigwa pisze:Ten co miałem kupiłem z motorem ma wypalona datę 2004/07 i do końca był dobry tylko chyba się przerwał bo padł z dnia na dzień :D
Btw trzeba jeszcze oddawać Stary akumulator bo słyszałem że już nie trzeba

Kupiłem ten : http://allegro.pl/show_item.php?item=6105179743
Cena nie duża, żelowy i pewnie Chińczyk miał go w rękach, ale co najmniej nie jest jakiś noname :lol:
No i super, tylko pamiętaj, że akumulatory te wprost nie znoszą niskich temperatur i bardzo łatwo ubić, gdy pozostawisz go w temperaturze bliskiej zeru stopni i niższej.

-- 29 Kwi 2016, 13:42 --

Lewa laga, zgodnie z oczekiwaniami z powodu słabej kondycji rur teleskopów, w końcu rzygnęła olejem. Nowe rury są drogie, więc chyba skuszę się na jakieś amortyzatory używane. Oczywiście oprócz tego, że muszą być proste to mam jeszcze pytanie nt. wżerów, np. takich jak tutaj: http://allegro.pl/m-laga-prawa-lagi-kaw ... ml#thumb/3
Czy da się je usunąć bez większych kłopotów? Ponadto czy lagi z 2001r. podejdą do przedlifta? Chodzi mi tu głównie o mocowanie zacisku hamulcowego - jest takie samo, czy też się zmieniło?

-- 29 Kwi 2016, 16:41 --

Oki, zamówiłem komplet lag za 300zł z wysyłką, 2005r. Powinny podejść z tego co się orientowałem. W dobrym stanie, rzekomo nie prostowane i proste.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Awatar użytkownika
Miłosz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1303
Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
Imię: Miłosz
Miejscowość: Plewiska/Poznań
Plecak: Monika
Garnek: HJC
Numer GG: 3369519
Motocykl: Gsf 1200N K5

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Miłosz »

Mi podeszły kiedyś 2003 do 1998 więc będzie git. Zmieniałem z powodu odprysku (nieszczelność), więc z tymi wżerami może być podobnie.
Rafał
Motocyklista
Posty: 161
Rejestracja: 31 maja 2014, 14:49
Imię: Rafał
Miejscowość: Cc B-100
Garnek: HJC-HQ1

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Rafał »

Jak wyciągnąć rozrusznik? Bo szczotki mi się zawieszaja :/
Od 2004 r rozrusznik będzie pasował do 98?
Ciekawe czy może lepiej zregenerować hmm
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

Rafał pisze:Jak wyciągnąć rozrusznik? Bo szczotki mi się zawieszaja :/
Od 2004 r rozrusznik będzie pasował do 98?
Ciekawe czy może lepiej zregenerować hmm
Wydaje mi się, że szczotki, jak w każdym normalnym silniku elektrycznym, można bardzo łatwo wymienić. Jeżeli rzeczywiście to jest powodem.

Samo wymontowanie rozrusznika jest dość złożone, szczegółów nie znam, ale wiem, że trzeba zdjąć magneto po to, by zrzucić łańcuszek, a dopiero potem można demontować silnik rozrusznika.
Rozruszniki we wszystkich wersjach ER-5 były takie same, przynajmniej nic mi nie wiadomo nt. zmian.
Dokładny opis demontażu dostępny jest w serwisówce, rozdział 15-44.

EDIT: Wynika [z instrukcji], że demontaż jest banalnie prosty. Trzeba ściągnąć pokrywę alternatora i wystarczy odkręcić dwie śrubki napinacza łańcuszka, nie trzeba demontować magneta. Po ściągnięciu łańcucha z zębatki startera i odkręceniu dwóch śrub mocujących silnik do karteru oraz przewodu zasilającego silnik, można go wyciągnąć od strony sprzęgła.
Pozdro :)
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Rafał
Motocyklista
Posty: 161
Rejestracja: 31 maja 2014, 14:49
Imię: Rafał
Miejscowość: Cc B-100
Garnek: HJC-HQ1

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Rafał »

Dzięki:)
Myślałem że da radę to zrobić bez zdejmowania dekla, motor świeżo po wymianie oleju :/
ODPOWIEDZ