Strona 1 z 2

Regulacja tylnego zawieszenia

: 25 sie 2012, 11:12
autor: Crass
siemka :)
jak i gdzie w kawie (po lifcie) reguluje sie tylne zawieszenie,czeka mnie jutro przejazd z duzym obciazeniem,wczesniej nie mialem potrzeby tego robic ,stad pytanie

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

: 25 sie 2012, 11:21
autor: Damiano
hej
na dole w każdym zawieszeniu masz wypusty, trzeba amorek ściągnął i są 2 opcje albo masz klucz do amorków(taki klucz w kształcie półksiężyca z 2 wypustami na końcach) i wkładasz w górny otwór śrubokręt lub pręta i na dole przekręcasz amorka tak aby ci przeskoczył na jak najwyższy wypust (w amorkach są albo 3 albo 5 wypustów zależne od marki amorka) a 2 opcja jak nie masz klucza do amorków to zamiast tego klucza bierzesz większa żabkę, i przekręcasz :) roboty z tym niema dużo, chwila i masz przestawione, tak samo robisz z 2 amorkiem :)

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

: 25 sie 2012, 17:49
autor: Crass
o dzięki za info,ale mam jeszcze pytanko,kiedy już jest wyregulowane..tzn utwardzone a kiedy nie.
Bo w prawym i lewym amorku wyglada to u mnie inaczej,w jednym sruba moge krecic w lewo w drugim w prawo i zwariowalem ;)
Generalnie wydaje mi sie ze juz jest twarde,nie mialem nigy problemu z obiciem,ale jutro bede wyjatkowo zaladowany grr
zajrzyj a te 2 zdjecia
http://dl.dropbox.com/u/33477/IMG_1145.jpg
http://dl.dropbox.com/u/33477/IMG_1146.jpg

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

: 25 sie 2012, 19:09
autor: Damiano
przy przestawianiu ten wypust będzie przeskakiwał o kolejny ząbek do góry.(możesz przed zabawa psiknąć tam wd 40 albo cx40 żeby to przesmarować bo może na początku ciężko to ruszać się ;p)teraz masz ustawione na omówmy się mała wagę :p gdyż ząbek masz ustawiony na najniższym położeniu, musisz teraz w druga stronę skręcić go żeby był o te ząbki wyżej ;p ja np miałem taka sytuacje ze jak jechałem z plecakiem na niskim położeniu amorka to aż kołem targałem po tym plastikowym nadkolu, i musiałem przestawić go na maxa do góry, niema nic w tym trudnego :)

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

: 25 sie 2012, 22:19
autor: Corr
Aby utwardzić zawieszenie musisz bardziej "ścisnąć" sprężynę(będzie stawiać większy "opór" wahaczowi= twardsze zawieszenie), czyli tak jak pisał Damiano przestawiasz o ząbki do góry. Na początku też miałem wątpliwości, w którą kręcić żeby utwardzić... dlatego warto się zastanowić jak coś działa bo wtedy jest dużo łatwiej ;)
Co do klucza to u mnie zachował się oryginalny komplet narzędzi razem z kluczem, z tym że jakość materiału z jakiego jest wykonany to porażka, po każdej sprężynie trzeba go było prostować w imadle :dol:

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

: 14 mar 2014, 23:44
autor: Olo
Dla pewności zapytam, chcę żeby amortyzatory były miększe. Muszę je przestawić tak żeby tył moto był wysoko czy nisko? ;)

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

: 15 mar 2014, 01:04
autor: DeFi
A manual jest ściągnięty na dysk ?
http://forum.kawasaki-er5.pl/viewtopic.php?f=10&t=12

Obrazek
1 - najniższy ząbek
5 - najwyższy ząbek

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

: 15 mar 2014, 21:14
autor: cici0201
Jest to jaki standardowy klucz i dostane go w sklepie?

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

: 15 mar 2014, 22:26
autor: DeFi
Używasz do tego klucza hakowego. Powinien znajdować się w zestawie narzędzi, o ile miałeś je przy motocyklu.

Re: Regulacja tylnego zawieszenia

: 16 mar 2014, 23:27
autor: cici0201
Niestety nie dostałem żadnych kluczy do niego, dlatego zapytałem czy dostane go w zwykłym sklepie motoryzacyjnym.