Szukałem na allegro handlarzy co sprzedają części do ER-5 i dzwoniłem, czy nie mają takich cudów Przez rok nikt nie miał, ale w końcu ktoś się znalazłKanc1erz pisze:Skąd dorwałeś te gumki na owiewki?karol133 pisze:Witam
Troszkę poszperałem w mojej Białej ostatnio z przymusu i nie tylko. Z przymusu musiałem wymienić akumulator, który całkowicie wysiadł, a dzisiaj nawet nie wyjechałem z garażu ponieważ praktycznie cały bak wylał mi się w garażu z powodu popękania jednego z przewodu paliwowego... Oprócz "musów", po roku poszukiwań zamontowałem gumki do plastików bocznych, wymieniłem dźwignię zmiany biegów na oryginalną oraz zamontowałem brakujący plastik, który zgubiłem w lewej manetce. Na dniach będę czyścił zaśniedziałe świece (lub je wymienię), czeka mnie wymiana przedniej opony, która zaczyna pękać oraz wymiana oleju w przednich lagach, aby przy hamowaniu motocykl "nie pływał".
Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- karol133
- Motorowerzysta
- Posty: 61
- Rejestracja: 02 lip 2014, 18:50
- Imię: Karol
- Miejscowość: Ropczyce/Dębica
- Garnek: LS2
Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru
Kawasaki ER5 "Biała" :) > Yamaha FZ6
- karol133
- Motorowerzysta
- Posty: 61
- Rejestracja: 02 lip 2014, 18:50
- Imię: Karol
- Miejscowość: Ropczyce/Dębica
- Garnek: LS2
Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru
Poleciał na PWRafał pisze:Daj namiar
Kawasaki ER5 "Biała" :) > Yamaha FZ6
- gedziog
- Motorowerzysta
- Posty: 77
- Rejestracja: 18 cze 2015, 17:44
- Imię: Arkadiusz
- Miejscowość: Gniezno
- Garnek: shark skwall
Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru
ja na rozpoczęcie zbliżającego się sezonu wymieniłem dziś olej i filtr,a był już czas po tym jak wyglądał po spuszczeniu.
-
- Klubowicz
- Posty: 895
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
- Imię: Michał
- Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
- Garnek: Scorpion EXO-1200
- Numer GG: 8278420
- Motocykl: SV-650SF
Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru
Dziś zamontowałem manetki OxForda, oczywiście grzane. Niestety moto nie odpaliło jutro wracam do problemów
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
-
- Motorowerzysta
- Posty: 54
- Rejestracja: 26 sie 2015, 15:18
- Miejscowość: Kalisz
- Plecak: nie
- Garnek: Naxa
- Numer GG: 8577768
Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru
umyłem motocykl, wyczyściłem chromy i założyłem nowe kubki zegarowe bo stare miałem zarysowane
-
- Motocyklista
- Posty: 161
- Rejestracja: 31 maja 2014, 14:49
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Cc B-100
- Garnek: HJC-HQ1
Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru
W oczekiwaniu na nową chlodnice, chromy wypolerowqne na lustro, sety wróciły od lakiernika, lagi wyczyszczone, od razu nowy smar do osi przedniego koła, jeszcze troszkę błotnik podnioslem.
Teraz na następny tydzień planuje wyjęcie wahacza i oddanie do malowania, doczyszczenie zakamarków i ew ogniska powierzchownej rudej potraktowanie preparatem ją wiazacym. Jak zdążę to jeszcze paski na koła, pytanie jaki kolor do srebrnego moto?
A i czekam na nowke plug pod silnik i tu też pytanie czy malować na czarno (moto przedliftowe więc jedynie rama jest czarna), czy próbować dobierać kolor do org srebrnego - co może być ciut trudne
Teraz na następny tydzień planuje wyjęcie wahacza i oddanie do malowania, doczyszczenie zakamarków i ew ogniska powierzchownej rudej potraktowanie preparatem ją wiazacym. Jak zdążę to jeszcze paski na koła, pytanie jaki kolor do srebrnego moto?
A i czekam na nowke plug pod silnik i tu też pytanie czy malować na czarno (moto przedliftowe więc jedynie rama jest czarna), czy próbować dobierać kolor do org srebrnego - co może być ciut trudne
-
- Klubowicz
- Posty: 895
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
- Imię: Michał
- Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
- Garnek: Scorpion EXO-1200
- Numer GG: 8278420
- Motocykl: SV-650SF
Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru
Dobra, czas się pochwalić co zrobiłem przed sezonem:
W lutym na urodzinki dostałem grzane manetki, więc szybciutko chciałem je założyć, obyło się bezproblemowo. Problemy pojawiły się później podczas chowania kabli pod bakiem - uszkodzony został przewód paliwowy z rezerwy, a bak pełny, więc trzeba było wszystko zlać. Więc wymieniłem wszystkie węże - z baku do kranika, z kranika do gaźnika, dodatkowo za kranikiem wstawiłem filtr paliwa (standardowy, za 3zł, nie widzę żadnych problemów z przepływnością, który to próbował wmówić mi sprzedawca w ASO Kawasaki wciskając mi filtr za 30zł). Po złożeniu wszystkiego okazało się, że moto zalane i odpalić nie chce. Po uporaniu się z tym kłopotem, Erka paliła na jeden gar, co poskutkowało rozebraniem dość znacznym motocykla i wyczyszczenie gaźników, ale bez regulacji i synchro. Pali bardzo dobrze. Przy okazji skontrolowałem stan kranika (trzyma paliwo dobrze) i zaworków iglicowych (również ładnie blokują paliwo).
Do tego zrobiłem porządek z kablami pod siedzeniem, były wywalone od czasu zamontowania alarmu rok temu. W końcu ładnie je "potrytyktowałem" i umieściłem pod owiewką.
Dokręciłem klosz lampy tylnej, trochę się chybotał, co bardzo mnie irytowało. Śruby były dobrze dokręcone, więc pod nakrętki trafiły po dwie podkładki.
Wymianie uległ także olej z zeszłego sezonu (przebieg 10k, Motul 5100) na Motul 5100. Filtr oleju również wymieniłem. Bez problemu odkręciłem go gołymi rękami i zakręciłem nowy.
Zalany został także Dynagel (wcześniej był Dynagel z niewielką ilością wody kranowej).
Oczyściłem i pomalowałem na czarno kolektory i rurę wydechową - papier 240, potem 600, farba z lerła merlę. Wytrzymuje 800 stopni, puszka za 25 PLN.
Filtr powietrza bez zmian - nie jest zasyfiony.
Dokręcone łożysko główki ramy - sporadycznie łapał Shimmy po puszczeniu kierownicy. Obecnie wszystko jest ok. Dokręciłem o około 1/4 obrotu.
Przed zimą wymienione zostały uszczelniacze i olej w lagach, tym razem 15W. Polecam, zauważalna poprawa pracy zawieszenia podczas hamowania. Spadek komfortu niezauważalny. Nie polecam natomiast wymiany przewodu hamulcowego - szkoda kasy, efekt u mnie niezauważalny (tak, tak, jest to markowy, magiczny Hel).
Natomiast rury teleskopu chyba będą do wymiany lub regeneracji - są proste, ale na wysokości uszczelniaczy porysowane. Dodatkowo na jednej ladze jest taki pierścień, zdaje się, że mosiężny lub miedziany. Jest pęknięty lub był przecięty.
Znalazłem również w końcu oryginalną śrubę, którą odkręca się w celu pomiaru ciśnienia oleju. Kupiłem za 25zł na olxie (z przesyłką). Wcześniejsza, dorobiona, pociła się, co mnie niezmiernie irytowało teraz jest znacznie lepiej.
Do zrobienia:
Na przyszły sezon regulacja zaworów i gaźników, wymiana tarczy i klocków.
KRYPTOREKLAMA
Jeżeli ktoś szuka w miarę tanich i dobrych narzędzi, to mogę polecić YATO YT-1448 - zestaw ćwierćcalowych narzędzi. Kupiłem za jakieś 80zł w Gliwicach. Do zakupu skłoniła mnie nieumiejętność odkręcenia śruby spustu wody kluczem nasadowym -.-
PS ktoś mi kiedyś napisał, że jak nam zaleje na PRI gaźniki paliwem, to paliwo dostaje się przez pierścienie do miski olejowej - uważam to za nieprawdę. Paliwo najprawdopodobniej dostaje się przed odmę w AIRBOXie.
W lutym na urodzinki dostałem grzane manetki, więc szybciutko chciałem je założyć, obyło się bezproblemowo. Problemy pojawiły się później podczas chowania kabli pod bakiem - uszkodzony został przewód paliwowy z rezerwy, a bak pełny, więc trzeba było wszystko zlać. Więc wymieniłem wszystkie węże - z baku do kranika, z kranika do gaźnika, dodatkowo za kranikiem wstawiłem filtr paliwa (standardowy, za 3zł, nie widzę żadnych problemów z przepływnością, który to próbował wmówić mi sprzedawca w ASO Kawasaki wciskając mi filtr za 30zł). Po złożeniu wszystkiego okazało się, że moto zalane i odpalić nie chce. Po uporaniu się z tym kłopotem, Erka paliła na jeden gar, co poskutkowało rozebraniem dość znacznym motocykla i wyczyszczenie gaźników, ale bez regulacji i synchro. Pali bardzo dobrze. Przy okazji skontrolowałem stan kranika (trzyma paliwo dobrze) i zaworków iglicowych (również ładnie blokują paliwo).
Do tego zrobiłem porządek z kablami pod siedzeniem, były wywalone od czasu zamontowania alarmu rok temu. W końcu ładnie je "potrytyktowałem" i umieściłem pod owiewką.
Dokręciłem klosz lampy tylnej, trochę się chybotał, co bardzo mnie irytowało. Śruby były dobrze dokręcone, więc pod nakrętki trafiły po dwie podkładki.
Wymianie uległ także olej z zeszłego sezonu (przebieg 10k, Motul 5100) na Motul 5100. Filtr oleju również wymieniłem. Bez problemu odkręciłem go gołymi rękami i zakręciłem nowy.
Zalany został także Dynagel (wcześniej był Dynagel z niewielką ilością wody kranowej).
Oczyściłem i pomalowałem na czarno kolektory i rurę wydechową - papier 240, potem 600, farba z lerła merlę. Wytrzymuje 800 stopni, puszka za 25 PLN.
Filtr powietrza bez zmian - nie jest zasyfiony.
Dokręcone łożysko główki ramy - sporadycznie łapał Shimmy po puszczeniu kierownicy. Obecnie wszystko jest ok. Dokręciłem o około 1/4 obrotu.
Przed zimą wymienione zostały uszczelniacze i olej w lagach, tym razem 15W. Polecam, zauważalna poprawa pracy zawieszenia podczas hamowania. Spadek komfortu niezauważalny. Nie polecam natomiast wymiany przewodu hamulcowego - szkoda kasy, efekt u mnie niezauważalny (tak, tak, jest to markowy, magiczny Hel).
Natomiast rury teleskopu chyba będą do wymiany lub regeneracji - są proste, ale na wysokości uszczelniaczy porysowane. Dodatkowo na jednej ladze jest taki pierścień, zdaje się, że mosiężny lub miedziany. Jest pęknięty lub był przecięty.
Znalazłem również w końcu oryginalną śrubę, którą odkręca się w celu pomiaru ciśnienia oleju. Kupiłem za 25zł na olxie (z przesyłką). Wcześniejsza, dorobiona, pociła się, co mnie niezmiernie irytowało teraz jest znacznie lepiej.
Do zrobienia:
Na przyszły sezon regulacja zaworów i gaźników, wymiana tarczy i klocków.
KRYPTOREKLAMA
Jeżeli ktoś szuka w miarę tanich i dobrych narzędzi, to mogę polecić YATO YT-1448 - zestaw ćwierćcalowych narzędzi. Kupiłem za jakieś 80zł w Gliwicach. Do zakupu skłoniła mnie nieumiejętność odkręcenia śruby spustu wody kluczem nasadowym -.-
PS ktoś mi kiedyś napisał, że jak nam zaleje na PRI gaźniki paliwem, to paliwo dostaje się przez pierścienie do miski olejowej - uważam to za nieprawdę. Paliwo najprawdopodobniej dostaje się przed odmę w AIRBOXie.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
-
- Motocyklista
- Posty: 119
- Rejestracja: 15 wrz 2014, 19:49
- Imię: Daniel
- Miejscowość: Wołomin
- Garnek: Uvex Boss 525
Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru
Kanc1erz Filtr wstaw przed kranikiem żeby się syf w kraniku nie zbierał.