Pierwsze wątpliwości po kupnie
: 13 lip 2012, 10:23
Witam,
kupiłem moje pierwsze moto Er 5 z 1999, na pierwszy ogień mam kilka pytań :
1. mechanik mówi że trzeba zrobić regulację silnika bo obroty pływają ( po wyłączeniu ssania w zakresie 1000-1200, na ciepłym po jeździe 1100-1200 ), generalnie nie czuję w czasie jazdy żadnych dziur w mocy itp dolegliwość więc zastanawiam się czy to konieczne, czy też gość po prostu chce skasować 400 zł, kawa ma zamontowany tłumik monti przelotowy mugler i były właściciel nie wie czy były robione regulacje, więc może chociażby z tego powodu warto byłoby to zrobić ? no nie wiem, poradźcie coś,
2. ten tłumik strasznie wyje i dudni ( generalnie bardzo mi się to podoba i wydech jest extra ) ale nie chciałem problemów z policją i zamontowałem kilera, teraz jest cichutki i wszystko byłoby ok gdyby nie spory spadek mocy ( na przelotowym czystym 180 bez problemów, z kilerem 160-170 na dłuugiej prostej ), czy to normalne ?
3. moto jest po szlifie na prawą stronę ( obdarty tłumik, gmol, końcówka kierownicy, klamka, i leciutko klosz lampy przedniej i felga bardzo leciutko, najprawdopodobniej malowany bak ) - myślę że nie było to przy dużej prędkości ale zauważyłem niepokojącą rzecz, max skręt kierownicy w lewo - do baku ok 2-3 cm, max skręt w prawo - prawie dotyka baku, ograniczniki są ok, jak mam koło prosto to kiera trochę skręca w prawo ( bardzo delikatnie, podniecony przy zakupie nie zauważyłem ), ale skręcona nie jest tylko kiera ale także górna półka ( tzn górna półka i kiera są wobec siebie ok ), lagi wyglądają na proste, również prosto usadowione w półkach, w czasie jazdy nic nie skrzypi i stuka w zawieszeniu, wiem że powinienem sprawdzić wszystko po kolei - lagi, półki, kierę ale od czego byście zaczęli ?
4. chciałbym wymienić olej i uszczelniacze w lagach ( są już dość miękkie ) i mechanik sugeruje olej 15, fabrycznie jest 10, zaufać mu ?
5. to samo z olejem silnikowym, standard 10w40 a koleś upiera się przy 20w40 ( bo podobno te silniki to lubią )
będę wdzięczny za pomoc,
kupiłem moje pierwsze moto Er 5 z 1999, na pierwszy ogień mam kilka pytań :
1. mechanik mówi że trzeba zrobić regulację silnika bo obroty pływają ( po wyłączeniu ssania w zakresie 1000-1200, na ciepłym po jeździe 1100-1200 ), generalnie nie czuję w czasie jazdy żadnych dziur w mocy itp dolegliwość więc zastanawiam się czy to konieczne, czy też gość po prostu chce skasować 400 zł, kawa ma zamontowany tłumik monti przelotowy mugler i były właściciel nie wie czy były robione regulacje, więc może chociażby z tego powodu warto byłoby to zrobić ? no nie wiem, poradźcie coś,
2. ten tłumik strasznie wyje i dudni ( generalnie bardzo mi się to podoba i wydech jest extra ) ale nie chciałem problemów z policją i zamontowałem kilera, teraz jest cichutki i wszystko byłoby ok gdyby nie spory spadek mocy ( na przelotowym czystym 180 bez problemów, z kilerem 160-170 na dłuugiej prostej ), czy to normalne ?
3. moto jest po szlifie na prawą stronę ( obdarty tłumik, gmol, końcówka kierownicy, klamka, i leciutko klosz lampy przedniej i felga bardzo leciutko, najprawdopodobniej malowany bak ) - myślę że nie było to przy dużej prędkości ale zauważyłem niepokojącą rzecz, max skręt kierownicy w lewo - do baku ok 2-3 cm, max skręt w prawo - prawie dotyka baku, ograniczniki są ok, jak mam koło prosto to kiera trochę skręca w prawo ( bardzo delikatnie, podniecony przy zakupie nie zauważyłem ), ale skręcona nie jest tylko kiera ale także górna półka ( tzn górna półka i kiera są wobec siebie ok ), lagi wyglądają na proste, również prosto usadowione w półkach, w czasie jazdy nic nie skrzypi i stuka w zawieszeniu, wiem że powinienem sprawdzić wszystko po kolei - lagi, półki, kierę ale od czego byście zaczęli ?
4. chciałbym wymienić olej i uszczelniacze w lagach ( są już dość miękkie ) i mechanik sugeruje olej 15, fabrycznie jest 10, zaufać mu ?
5. to samo z olejem silnikowym, standard 10w40 a koleś upiera się przy 20w40 ( bo podobno te silniki to lubią )
będę wdzięczny za pomoc,