Pierwsze wątpliwości po kupnie

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
Bursztyn
Podawacz śrubek
Posty: 6
Rejestracja: 08 lip 2012, 07:37
Imię: Tomek
Miejscowość: Zielona Góra
Plecak: Ola
Garnek: LS2
Telefon: 537-490-479

Pierwsze wątpliwości po kupnie

Post autor: Bursztyn »

Witam,

kupiłem moje pierwsze moto Er 5 z 1999, na pierwszy ogień mam kilka pytań :

1. mechanik mówi że trzeba zrobić regulację silnika bo obroty pływają ( po wyłączeniu ssania w zakresie 1000-1200, na ciepłym po jeździe 1100-1200 ), generalnie nie czuję w czasie jazdy żadnych dziur w mocy itp dolegliwość więc zastanawiam się czy to konieczne, czy też gość po prostu chce skasować 400 zł, kawa ma zamontowany tłumik monti przelotowy mugler i były właściciel nie wie czy były robione regulacje, więc może chociażby z tego powodu warto byłoby to zrobić ? no nie wiem, poradźcie coś,
2. ten tłumik strasznie wyje i dudni ( generalnie bardzo mi się to podoba i wydech jest extra ) ale nie chciałem problemów z policją i zamontowałem kilera, teraz jest cichutki i wszystko byłoby ok gdyby nie spory spadek mocy ( na przelotowym czystym 180 bez problemów, z kilerem 160-170 na dłuugiej prostej ), czy to normalne ?
3. moto jest po szlifie na prawą stronę ( obdarty tłumik, gmol, końcówka kierownicy, klamka, i leciutko klosz lampy przedniej i felga bardzo leciutko, najprawdopodobniej malowany bak ) - myślę że nie było to przy dużej prędkości ale zauważyłem niepokojącą rzecz, max skręt kierownicy w lewo - do baku ok 2-3 cm, max skręt w prawo - prawie dotyka baku, ograniczniki są ok, jak mam koło prosto to kiera trochę skręca w prawo ( bardzo delikatnie, podniecony przy zakupie nie zauważyłem ), ale skręcona nie jest tylko kiera ale także górna półka ( tzn górna półka i kiera są wobec siebie ok ), lagi wyglądają na proste, również prosto usadowione w półkach, w czasie jazdy nic nie skrzypi i stuka w zawieszeniu, wiem że powinienem sprawdzić wszystko po kolei - lagi, półki, kierę ale od czego byście zaczęli ?
4. chciałbym wymienić olej i uszczelniacze w lagach ( są już dość miękkie ) i mechanik sugeruje olej 15, fabrycznie jest 10, zaufać mu ?
5. to samo z olejem silnikowym, standard 10w40 a koleś upiera się przy 20w40 ( bo podobno te silniki to lubią )


będę wdzięczny za pomoc,
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Pinio
Motocyklista
Posty: 274
Rejestracja: 14 kwie 2011, 22:15
Miejscowość: Łuków
Plecak: Piękna kobieta;)
Numer GG: 7955778
Lokalizacja: Łuków

Re: Pierwsze wątpliwości po kupnie

Post autor: Pinio »

1. Co do tego pytania bardzo sie nei znam Ale po zmianie tłumika na przelotowy przydała by się regulacja gaznikow.
2. Nie mam pojęcia ale chyba jak sama nazwa mowi DB Killer wiec coś tam tłumi i bokuje troche wylot spalin z wydechu wiec spadek mocy moze byc.
3. Moze sama kiera jest krzywa po tym szlifie. Moja kiedys tez dotykala przy skrecie w prawo z tego wzgledu ze byla delikatnie skrzywiona.
4. Ja osobiscie zmienialem wszystko tak jak w serwisowce;p Ale skoro ufasz temu mechanikowi i jest on ogarniety w temacie i ma dobra opinnie to mu zaufaj;]
5. Zmieniałem na 10W40 Motul 5100 bodajze. Polsyntetyk oczywiscie. 20W40 bedzie troche gęstszy. JA bym zmienił na 10W40 tak jak proponuja i nie kombinowal. Gdzies na forum juz byla na ten temat dyskusja.

Mam nadzieje ze chodz troche pomoglem.
Pozdrawiam Pinio
Obrazek
Kawasaki Er5 '03 --> Kawasaki ZX6r 636 '02
Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 957
Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
Imię: Karol
Miejscowość: Piaseczno
Plecak: Kiti
Garnek: biały
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies
Kontakt:

Re: Pierwsze wątpliwości po kupnie

Post autor: Lish »

Warto zrobić czyszczenie i regulację gaźników. Do tego warto zajrzeć do napinacza łańcuszka rozrządu, jak nie jesteś pewien przebiegu. Olej wymień raczej na taki jak poleca serwisówka. Odnośnie oleju w lagach są różne opinie - gęstszy będzie powodował mniejsze nurkowanie przodu przy hamowaniu, ale może z prowadzeniem być gorzej - jest już o tym temat.

Pozdrawiam
Lish
Awatar użytkownika
Strzelson
Motocyklista
Posty: 160
Rejestracja: 06 lis 2010, 02:52
Imię: Michał
Miejscowość: Warszawa - Wilanów
Plecak: Ania :)
Garnek: Caberg V2R
Lokalizacja: Warszawa - Grochów

Re: Pierwsze wątpliwości po kupnie

Post autor: Strzelson »

Odnośnie pkt 3 to na 99% krzywa kiera. Moja wygięła się po upadku na trawie więc nie jest zbyt mocna. Jeśli nie jest to duże wygięcie to spróbuj odgiąć i będzie dobrze, jak u mnie ;)
Zdejmij ją i połóż na płaskiej podłodze. Wykrzywienie powinno być widoczne.
ODPOWIEDZ