Witam wszystkich!
Mam problem z zaciskiem hamulcowym, przy wymianie starych klockow na nowe zauwazylem ze przez to, ze klocki byly juz ostro zjechane wylazla uszczelka malego tloczka.
Sa jakies zestawy naprawcze do tych zaciskow? Jak to wo ogole rozlozyc? Ma ktos z tym doswiadczenie?
pozdrawiam
Bartosz
zestaw naprawczy do zacisku hamulcowego
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: zestaw naprawczy do zacisku hamulcowego
Ja się ostatnio bawiłem zaciskiem hamulcowym.
Jak wylazła ci uszczelka, to pozostaje ci rozebrać zacisk na czynniki pierwsze.
- Odkręcasz zacisk hamulcowy
- wkładasz w zacisk 5 mm klapkę z drewna i pompujesz klamką by tłoczki wyszły (ale nie do końca)
- spuszczasz płyn hamulcowy
- odkręcasz przewód hamulcowy
- delikatnie wydłubujesz tłoczki (ja użyłem kombinerek)
- porządnie przeczyść tłoczki i wnętrze zacisku (miejsce gdzie wchodzą tłoczki)
- możesz spróbować dopasować nowy oring ale sądzę że wyszedł, bo lekko zapiekły się tłoczki. Oczyść i zamontuj z powrotem.
- smarujesz tłoczki specjalną pastą (ok 8 zł za tubkę wielkości super glue)
- wciskasz tłoczki na miejsce
- montujesz zacisk do kupy (klocki itp)
- przykręcasz zacisk do lagi oraz przewód
- zalewasz układ płynem hamulcowym
- odpowietrzasz układ hamulcowy
Jak wylazła ci uszczelka, to pozostaje ci rozebrać zacisk na czynniki pierwsze.
- Odkręcasz zacisk hamulcowy
- wkładasz w zacisk 5 mm klapkę z drewna i pompujesz klamką by tłoczki wyszły (ale nie do końca)
- spuszczasz płyn hamulcowy
- odkręcasz przewód hamulcowy
- delikatnie wydłubujesz tłoczki (ja użyłem kombinerek)
- porządnie przeczyść tłoczki i wnętrze zacisku (miejsce gdzie wchodzą tłoczki)
- możesz spróbować dopasować nowy oring ale sądzę że wyszedł, bo lekko zapiekły się tłoczki. Oczyść i zamontuj z powrotem.
- smarujesz tłoczki specjalną pastą (ok 8 zł za tubkę wielkości super glue)
- wciskasz tłoczki na miejsce
- montujesz zacisk do kupy (klocki itp)
- przykręcasz zacisk do lagi oraz przewód
- zalewasz układ płynem hamulcowym
- odpowietrzasz układ hamulcowy

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/