Pytania wszelkie

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
bet1988
Motocyklista
Posty: 115
Rejestracja: 26 cze 2013, 23:21
Imię: Wojciech
Miejscowość: Świebodzice
Plecak: Ewuś :)
Garnek: Nitro

Re: Pytania wszelkie

Post autor: bet1988 »

ja bym obczaił świecuchy(odpalał bo wstyd przy drugim, jakby nie chciał ;))
Romet Komar -> Honda CB400 T 78' -> Kawasaki ER-5 99'
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Alaila
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 735
Rejestracja: 28 gru 2011, 20:23
Imię: Agata
Miejscowość: Świdnica/Wrocław
Garnek: uvex
Motocykl: Honda CBF 125
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Alaila »

Świece były wykręcane i czyszczone w środe. Obie mają iskrę.

Może i było mu wstyd lub po prostu już mu foch przeszedł bo na nim jeździłam :P
Życie masz tylko jedno, więc korzystaj z niego na całego :D
pigwa
Motocyklista
Posty: 311
Rejestracja: 06 sty 2013, 15:55
Imię: Kamil
Miejscowość: Jarosław
Garnek: HJC RPHA 11 Plus
Motocykl: ZX6R
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: pigwa »

Siemka. Mam pytanie co do czyszczenia gaźników. Czy jest to trudne zadanie? Jestem totalnym laikiem, wcześniej miałem w ręce gaźnik tylko od simsona :D także trochę martwię się tym zadaniem. W ogóle podejrzewam, że to gaźnik, bo dziś np. zapaliła mi za drugim razem, co prawda zaraz po myciu zimną wodą, ale nawet normalnie czuje, że jej ciężej, a ostatnio zszedłem prawie do "RES" więc myślę, że zaciągną jakiś syf.
Tak więc obawiam się, że będę musiał na przyszły sezon to zrobić i zastanawiam się czy można to zrobić tak, żeby potem nie trzeba było synchronizować gaźników i ich ustawiać? A jeśli nie (bo z tym na pewno sobie nie poradzę) to ile taka przyjemność może kosztować u dobrego mechanika, który się na tym zna i nie spartaczy tego? ;) :roll:
Pytam żeby się rozeznać mniej-więcej w cenach.
Kawasaki ER-5 ---> Kawasaki ZX6R 636 '05
Mój garaż! :)
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
Awatar użytkownika
Greku_
Motocyklista
Posty: 202
Rejestracja: 15 paź 2011, 22:04
Imię: Rafał
Miejscowość: z domu
Garnek: LS2

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Greku_ »

Przed kazdym sezonem jesli moto stalo w zime trzeba wyczyscic, ustawic i zsynchronizowac gazniki. Jezeli chcesz zeby moto chodzilo jak nalezy to nie ma zmiluj, albo robisz sam albo do mechanika.
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Pytania wszelkie

Post autor: piter3105 »

Powiem szczerze, że ER-kę miałem trzy sezony i nie wyciągałem z niej gaźników. Wszystko chodziło jak należy i uznałem, że nie ma co grzebać bez potrzeby. Po zimie odpalała za pierwszym razem, ogólnie nie było najmniejszych problemów.
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: Pytania wszelkie

Post autor: jotto »

Też wychodzę z założenia, że przy gaźnikach grzebiemy tylko jak jest potrzeba.

Regulacja gaźników w serwisie autoryzowanym Kawasaki w Gdańsku to koszt ok. 300 zł. Można to samemu zrobić w 2-3 godziny pod warunkiem, że mamy wakuometr. Zaoszczędzimy 285 zł, 15 zł wydamy na zaworki iglicowe.
Obrazek
Awatar użytkownika
Greku_
Motocyklista
Posty: 202
Rejestracja: 15 paź 2011, 22:04
Imię: Rafał
Miejscowość: z domu
Garnek: LS2

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Greku_ »

a ja widzac jakos paliw w Polsce wole poswiecic te 2-3 godziny i miec czyste sumienie ;)
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Corr »

To lepiej dołożyć filtry paliwa niż co sezon męczyć się z gaźnikami ;)

Ja zabrałem się za gaźniki z zerowym doświadczeniem w tej dziedzinie, opierając się na poradnikach z internetu. W moim odczuciu nie jest to jakaś strasznie trudna czynność ale jeżeli ktoś nie czuje się na siłach to lepiej oddać do mechanika.

Temat wakuometra był już opisywany na forum, w przypadku 2 gaźników w zupełności wystarczy rurka wypełniona olejem, gdyby w er5 była rzędowa czwórka to byłby większy problem :lol: tutaj odpowiedni temat: http://forum.kawasaki-er5.pl/viewtopic.php?f=38&t=1294 niestety link z yt już nie działa ale są zdjęcia jak ma wyglądać takie urządzenie.
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Pytania wszelkie

Post autor: piter3105 »

Co do jakości paliwa to ostatnio się niestety naciąłem na to i serwis gaźników był konieczny. Swoją drogą nie spodziewałbym się, że jakieś trefne się trafi, bo na stacji tankuję od lat każdy rodzaj paliwa..a jednak.
pigwa
Motocyklista
Posty: 311
Rejestracja: 06 sty 2013, 15:55
Imię: Kamil
Miejscowość: Jarosław
Garnek: HJC RPHA 11 Plus
Motocykl: ZX6R
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: pigwa »

Droga taka zabawa. :P
Dzięki za odpowiedź. Zobaczę po zimie czy będzie ciężko z odpalaniem i wchodzeniem na obroty no i oczywiście będę kontrolował spalanie paliwa. :)
Kawasaki ER-5 ---> Kawasaki ZX6R 636 '05
Mój garaż! :)
Łona - ĄĘ
Marzeń się nie odkłada... To na marzenia się składa!
Pigwa
ODPOWIEDZ