Pytania wszelkie

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Pytania wszelkie

Post autor: piter3105 »

Ja bym jednak takie minimalne luzy zostawił na zaworach:P
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Alaila
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 735
Rejestracja: 28 gru 2011, 20:23
Imię: Agata
Miejscowość: Świdnica/Wrocław
Garnek: uvex
Motocykl: Honda CBF 125
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Alaila »

piter3105 pisze:Ja bym jednak takie minimalne luzy zostawił na zaworach:P
Z tego co mi wczoraj mój mechanik mówił i pokazywał, to luz zawsze musi być. Ja miałam w mojej wypowiedzi na myśli to, że nie mam na zaworach nadmiernego luzu ^^
Życie masz tylko jedno, więc korzystaj z niego na całego :D
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Pytania wszelkie

Post autor: DeFi »

A co twój mechanik mówił o osmolonej przepustnicy ? Powinien móc coś więcej powiedzieć od czego mogło się tak zrobić. W końcu jest mechanikiem :)
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Pytania wszelkie

Post autor: piter3105 »

Alaila pisze:
piter3105 pisze:Ja bym jednak takie minimalne luzy zostawił na zaworach:P
Z tego co mi wczoraj mój mechanik mówił i pokazywał, to luz zawsze musi być. Ja miałam w mojej wypowiedzi na myśli to, że nie mam na zaworach nadmiernego luzu ^^
Wiem wiem, tak tylko żartuję :)
Awatar użytkownika
Alaila
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 735
Rejestracja: 28 gru 2011, 20:23
Imię: Agata
Miejscowość: Świdnica/Wrocław
Garnek: uvex
Motocykl: Honda CBF 125
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Alaila »

@DeFi on mówi, że to jest nieszkodliwe, nie wiadomo z czego powstało. Mam na to nie zwracać uwagi, bo gaźnik z osmoleniem chodzi tak samo jak ten bez osmolenia. Gorzej by było jakby była różnica w ich pracy.
Życie masz tylko jedno, więc korzystaj z niego na całego :D
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Pytania wszelkie

Post autor: DeFi »

To niech oczyści przepustnicę a przy następnej regulacji zobaczy czy najdzie na nowo.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
Alaila
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 735
Rejestracja: 28 gru 2011, 20:23
Imię: Agata
Miejscowość: Świdnica/Wrocław
Garnek: uvex
Motocykl: Honda CBF 125
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Alaila »

Dzięki DeFi ^^
Życie masz tylko jedno, więc korzystaj z niego na całego :D
garrowq
Motorowerzysta
Posty: 58
Rejestracja: 11 wrz 2012, 02:29
Imię: Piotrek
Miejscowość: Piaseczno
Garnek: UVEX 515 BOSS

Re: Pytania wszelkie

Post autor: garrowq »

Mam kilka wątpliwości co do kilku rzeczy w mojej ER5 (2005 rok), mianowicie:

1. Po zgaszeniu przez kilka minut tłumik pyka (cyk, cyk) rozumiem, że to coś całkowicie normalnego?
2. Kanapa przyciera mi trochę o bak, tworzą się takie otarcia lakieru. Myślałem żeby nałożyć jakąś folię na ten obszar.. Ogólnie siodło trochę skrzypi podczas jazdy. Może ktoś borykał się z podobnym problemem?

Tak to wygląda: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 78e2c.html


3. Pod lewym kierunkowskazem mam jakąś rurkę, nie mam pojęcia od czego to może być, chyba poprzedni właściciel coś modził:
Obrazek

4. Patrzyłem dzisiaj poziom płynu chłodniczego i cóż, jest pusto, co polecacie żeby wlewać? Tak jak w serwisówce lać, 50% vs 50% woda, płyn?

Sorry za marną jakość zdjęć ale nie miałem nic lepszego do robienia fotek.
KELGAR
Motocyklista
Posty: 352
Rejestracja: 02 paź 2011, 21:06
Imię: Mateusz
Miejscowość: Świdnica
Plecak: z książkami ^^
Garnek: Shark S600

Re: Pytania wszelkie

Post autor: KELGAR »

1. Raczej normalne, tłumik się nagrzewa, materiał się minimalnie rozszerza, później oddaje temperature To taki sam efekt jak przy samochodzie po dłuższej podroży, można czasami usłyszeć takie dźwięki z hamulców lub spod maski. Tłumik oryginalny?
2. Przytarcie lakieru przez kanapę to chyba jeden z większych problemów ER-ek, właściwie taki ich urok. Możesz zakupić folię poliwęglanową i nakleić w tym miejscu.
3.Prawdopodobnie jest to rurka od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego. Jeżeli masz wlany nadmiar, to powinien wypłynąć przez tą rurkę, ale być może to nie jest ta, bo chyba są 2 podobne ;] Generalnie uważaj, żeby nie była ustawiona w taki sposób, aby w razie czego poleciało na oponę. Podczas jazdy może się zrobić nieprzyjemnie.
4. Sprawdź czy masz w ogóle płyn w układzie chłodzenia. Może być tak, że wystarczy dolać do zbiorniczka wyrównawczego i po problemie, a może się zdarzyć, że w zbiorniczku jak sprawdzisz to będzie, ale w obiegu nie. Ja dolewam gotowy Petrygo z Orlena, na nasze warunki sprawdza się najlepiej. Chyba, że trzymasz moto zimą w ogrzewanym garażu. Jeżeli zrobisz z wodą, a garaż nie jest ogrzewany, to możesz mieć duuuży problem jeżeli temperatura spadnie poniżej zera.
garrowq
Motorowerzysta
Posty: 58
Rejestracja: 11 wrz 2012, 02:29
Imię: Piotrek
Miejscowość: Piaseczno
Garnek: UVEX 515 BOSS

Re: Pytania wszelkie

Post autor: garrowq »

1. Tłumik oryginalny (stock)
3. Rurka dobrze ustawiona, nie powinno ściekać na oponę.
4. Z tego co patrzyłem to płynu w układzie brak :omg: moto będzie garażowany 5-7 stopni jest w zimie w garażu ale chyba nie będę się bawił w mieszanie wody z borygo.

Wielkie dzięki za szybką odp ;)
ODPOWIEDZ