
Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- Miłosz
- Klubowicz
- Posty: 1303
- Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
- Imię: Miłosz
- Miejscowość: Plewiska/Poznań
- Plecak: Monika
- Garnek: HJC
- Numer GG: 3369519
- Motocykl: Gsf 1200N K5
Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru
Gmole Heed i zmiana klocków na EBC - okazało się, że poprzednie były bardzo stare i zjechałem z 50% do dosłownie chyba 1% w jakieś 2-3 tys. km 

- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru
Wczoraj utulałem Kawusię do snu 
Dzisiaj przy okazji odrobiny wolnego czasu i dobrego samopoczucia zacząłem przygotowania do wiosny
Dorwałem się do pokrywy zaworów. Chciałem zmierzyć luzy ale gdzieś mi wcięło szczeliniomierz
więc zmierzyłem jedynie łańcuszek rozrządu. Diagnoza: do wymiany
Słyszałem, że silnik chodzi głośniej, ale myślałem że to zawory.
Zresztą spodziewałem się tego w niedalekiej przyszłości. 43 tyś km przebiegu sugerują zwrócić większą uwagę na rozrząd. Muszę teraz ocenić swoje zdolności i zdecydować o samodzielnej wymianie czy dać do mechanika.
Następnie zmierzyłem tarcze hamulcowe.
Przod 4,13 mm (minimum 4 mm)
tył 5,6 (minimum 5 mm)
W zaciski zajrzę przed wiosną przy okazji wymiany płynu hamulcowego.
Na razie to tyle
Porządny szczelinomierz i łańcuszek rozrządu już zamówione

Dzisiaj przy okazji odrobiny wolnego czasu i dobrego samopoczucia zacząłem przygotowania do wiosny

Dorwałem się do pokrywy zaworów. Chciałem zmierzyć luzy ale gdzieś mi wcięło szczeliniomierz




Słyszałem, że silnik chodzi głośniej, ale myślałem że to zawory.
Zresztą spodziewałem się tego w niedalekiej przyszłości. 43 tyś km przebiegu sugerują zwrócić większą uwagę na rozrząd. Muszę teraz ocenić swoje zdolności i zdecydować o samodzielnej wymianie czy dać do mechanika.
Następnie zmierzyłem tarcze hamulcowe.
Przod 4,13 mm (minimum 4 mm)
tył 5,6 (minimum 5 mm)
W zaciski zajrzę przed wiosną przy okazji wymiany płynu hamulcowego.
Na razie to tyle
Porządny szczelinomierz i łańcuszek rozrządu już zamówione

Ostatnio zmieniony 17 lis 2013, 21:52 przez DeFi, łącznie zmieniany 1 raz.

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru
Mi została w sumie głównie stylistyka więc starałem się zamaskować fakt, że moto jest z wysp
Zaczęło się od kupna brakujących śrubek itp.:

Najpilniejsza do zrobienia była stopka, zdjęcie przed i po:

W podobnym stanie wspornik od owiewek, śruby bo trzymające były strasznie zapieczone no ale w końcu się udało:

Potem podkładki od kierunkowskazów, tutaj widać też niedokładne spasowanie lampy tylnej o której za chwilę:

Jako, że żeby dostać się do podkładek od kierunków musiałem zdjąć ogon to przy okazji zająłem się lampą. Była zamocowana na dwustronną taśmę ale po rozbiórce okazało się, że to nie był pierwszy pomysł osoby ją montującą bo na obudowie lampy były między innymi wielki kleks jakiejś żywicy i samoprzylepny rzep
Swoją drogą jak bym spotkał skośnookiego, który to wymyślił to bym nogi z dupy powyrywał za tak durne mocowanie
(z tyłu normalne śruby, bliżej "końca" motocykla z owiewki wystają bolce na których na wcisk opiera się lampa, moja lampa to nie oryginał i nie miała odpowiedniego uchwytu. Przez taki sposób jej zamocowania nie da się jej idealnie dopasować, nawet mając oryginalną lampę
)
z lewej widać taśmę, na środku żywica, która wypłynęła do widocznej części klosza(po podgrzaniu udało się ją wydłubać):

lampa przed i po przeróbce:

Z rozpędu zabrałem się za lusterka, niestety imbusy przy mocowaniu do moto są tak mocno zapieczone, że nic nie dało moczenie przez parę dni w nafcie i wd40 a boję się uszkodzić czegoś rozgrzewając je np. palnikiem więc ramiona są na sztywno, no i farba na nich nie wygląda najgorzej a że i tak nie mogę ich rozkręcić do porządnego lakierowania to tak zostają. Mam nadzieję, że różnica koloru nie rzuca się za bardzo w oczy
Uwaga tyczy się wszystkich zdjęć, lampa w moim aparacie masakrycznie uwypukla wszelkie pyłki czy niedoróbki, w rzeczywistości wygląda to lepiej:

Chociaż i tak gdybym mógł to bym nie montował lusterek bo bez nich wygląda lepiej
:

Zostało mi jeszcze wymienić płyn chłodniczy ale tym zajmę się już bliżej początku sezonu.
Corr, jak możesz to proszę zmień linki na bezpośrednie. (w znaczniku URL). /jotto
mam nadzieję, że o to chodziło bo nic innego nie przychodzi mi do głowy
Dokładnie tak. Dziękuję. /jotto

Zaczęło się od kupna brakujących śrubek itp.:

Najpilniejsza do zrobienia była stopka, zdjęcie przed i po:

W podobnym stanie wspornik od owiewek, śruby bo trzymające były strasznie zapieczone no ale w końcu się udało:

Potem podkładki od kierunkowskazów, tutaj widać też niedokładne spasowanie lampy tylnej o której za chwilę:

Jako, że żeby dostać się do podkładek od kierunków musiałem zdjąć ogon to przy okazji zająłem się lampą. Była zamocowana na dwustronną taśmę ale po rozbiórce okazało się, że to nie był pierwszy pomysł osoby ją montującą bo na obudowie lampy były między innymi wielki kleks jakiejś żywicy i samoprzylepny rzep



z lewej widać taśmę, na środku żywica, która wypłynęła do widocznej części klosza(po podgrzaniu udało się ją wydłubać):

lampa przed i po przeróbce:

Z rozpędu zabrałem się za lusterka, niestety imbusy przy mocowaniu do moto są tak mocno zapieczone, że nic nie dało moczenie przez parę dni w nafcie i wd40 a boję się uszkodzić czegoś rozgrzewając je np. palnikiem więc ramiona są na sztywno, no i farba na nich nie wygląda najgorzej a że i tak nie mogę ich rozkręcić do porządnego lakierowania to tak zostają. Mam nadzieję, że różnica koloru nie rzuca się za bardzo w oczy

Uwaga tyczy się wszystkich zdjęć, lampa w moim aparacie masakrycznie uwypukla wszelkie pyłki czy niedoróbki, w rzeczywistości wygląda to lepiej:

Chociaż i tak gdybym mógł to bym nie montował lusterek bo bez nich wygląda lepiej


Zostało mi jeszcze wymienić płyn chłodniczy ale tym zajmę się już bliżej początku sezonu.
Corr, jak możesz to proszę zmień linki na bezpośrednie. (w znaczniku URL). /jotto
mam nadzieję, że o to chodziło bo nic innego nie przychodzi mi do głowy

Dokładnie tak. Dziękuję. /jotto
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru
Zacny sprzęcik. A jak z lampami. Nie trzeba zmieniać na europejskie (prawostronne) ?

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Corr
- Motocyklista
- Posty: 697
- Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
- Imię: Adam
- Miejscowość: Zabrze
- Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'
Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru
lampa jest symetryczna... Zgodnie z przepisami powinienem zmienić(moto dopiero od rocznika 2008? mogą mieć świecące na wprost lampy- bardzo bezsensowny i niesprawiedliwy przepis moim zdaniem), ale jako, że w praktyce nikogo nie oślepiam to nie mam zamiaru nic z tym robić
Może jak się forum przeniesie na nowy serwer to w końcu założę jej topic w odpowiednim dziale.
Jako, że postanowiłem jednak odkręcić te uparte imbusy na końcu ramion lusterek i je też polakierować więc czy ktoś ma jakieś pomysły jak je odkręcić? Wolałbym używać palnika w ostateczności, na razie zawiodło wd40 i nafta(moczenie parę dni), obecnie lusterka mrożą się zamrażalniku a potem prosto do gorącej coca-coli. Gdyby domowe sposoby zawiodły to czy ktoś używał np. czegoś takiego:http://www.rufus.pl/home/1201-zamrazacz ... 400ml.html? warto inwestować?

Może jak się forum przeniesie na nowy serwer to w końcu założę jej topic w odpowiednim dziale.
Jako, że postanowiłem jednak odkręcić te uparte imbusy na końcu ramion lusterek i je też polakierować więc czy ktoś ma jakieś pomysły jak je odkręcić? Wolałbym używać palnika w ostateczności, na razie zawiodło wd40 i nafta(moczenie parę dni), obecnie lusterka mrożą się zamrażalniku a potem prosto do gorącej coca-coli. Gdyby domowe sposoby zawiodły to czy ktoś używał np. czegoś takiego:http://www.rufus.pl/home/1201-zamrazacz ... 400ml.html? warto inwestować?
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
-
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru
Nie używałem akurat tego, ale jakiegoś innego "zamrażacza" z firmy NORMFEST (jak sie nie mylę) no i w moim przypadku pomógł.
- RobertoAlvarez
- Motocyklista
- Posty: 348
- Rejestracja: 25 sie 2011, 10:50
- Imię: Robert
- Miejscowość: Kętrzyn
- Plecak: Marta
- Garnek: IXS
- Skype: robert3004
- Telefon: 504510755
- Motocykl: Sv 650 S
- Lokalizacja: 11-400 Kętrzyn
Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru
co zrobilem ostatnio dla swojego moto? tydzien temu przejechalem sie bez kasku w czapce z daszkiem wokol osiedla bo juz nie wytrzymalem - po co ma na luzie pracowac jak moge miec jeszcze przyjemnosc.
Jest Alvarez - jest i "biłber"
- Karcze_
- Motorowerzysta
- Posty: 56
- Rejestracja: 27 maja 2013, 12:17
- Imię: Karcześ
- Miejscowość: Ostrołęka
- Plecak: Adidas
- Garnek: Ls2 351.1 Naxa F6
Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru
A co ja zrobiłem dla Kawusi ? Hymm... jak na razie to oprócz bardzo szczegółowego czyszczenia to wypolerowałem osłony chłodnicy, gdyż lubię jak wszystko zacnie wygląda, a mam zamiar pomalować tą kratkę na chłodnicy, klakson, mam również zamiar wymienić klocki hamulcowe oraz przy tej okazji płyn hamulcowy, a w chłodnicy jest świeżutki i to jak na razie wszystkie moje palny wobec kawy na zimowe majsterkowanie, ale jak znam życie będę dążył, aby je urozmaicić. 

http://bikepics.com/members/karcze/02er5/
- bet1988
- Motocyklista
- Posty: 115
- Rejestracja: 26 cze 2013, 23:21
- Imię: Wojciech
- Miejscowość: Świebodzice
- Plecak: Ewuś :)
- Garnek: Nitro
Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru
ociepliłem wrota do garażu styropianem, kojec na zimę elegancko przygotowany 

Romet Komar -> Honda CB400 T 78' -> Kawasaki ER-5 99'
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Co w ostatnim czasie zrobiles dla swojego motoru

Teraz można przystąpić do prac serwisowych zaworów oraz rozrządu


Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/