Pytania wszelkie
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
-
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: Pytania wszelkie
No w ostatnim "MOTOCYKLU" było coś wspomniane o 6000 km, ale było również napisane, że ER ma 57 KM jak się nie mylę, dlatego wolę zaufać serwisówce ;P
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Pytania wszelkie
Z tymi zaworami co 6 czy co 12 tyś km to chodzi o sprawdzenie luzów i korekta jeżeli będzie potrzeba. Jak liznąłeś trochę mechaniki to z zaworami nie będziesz miał problemów. Zdejmujesz pokrywę, mierzysz i w razie potrzeby regulujesz.
30 min do godzinki roboty.
Pod względem zaworów to chyba Fazer jest w czołówce. Kontrola luzu zaworowego co 48 tys km
30 min do godzinki roboty.
Pod względem zaworów to chyba Fazer jest w czołówce. Kontrola luzu zaworowego co 48 tys km


Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: Pytania wszelkie
No muszę się chyba wziąć za to. Nie chce mi się tych wszystkich gratów odkręcać, ale jak trzeba to trzeba.
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Pytania wszelkie
Teraz pogoda i tak nie sprzyja przejażdżkom, więc możesz jednego popołudnia zejść do garażu i podłubać.

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: Pytania wszelkie
A jeszcze jedno: regulacji dokonujemy oczywiście na zimnym silniku? Bo kiedyś spotkałem się z jakimś silnikiem, że zawory regulować należało na ciepłym silniku ;P
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Pytania wszelkie
oczywiście że na zimnym

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Oldmotocyklista
- Posty: 544
- Rejestracja: 29 sty 2011, 11:15
- Imię: Krzysztof
- Miejscowość: krk
- Lokalizacja: Mazowsze
Re: Pytania wszelkie
Po to są luzy na zaworach takie a nie inne by po nagrzaniu silnika się kasowały do niezbędnego minimum. Fizykapiter3105 pisze:A jeszcze jedno: regulacji dokonujemy oczywiście na zimnym silniku? Bo kiedyś spotkałem się z jakimś silnikiem, że zawory regulować należało na ciepłym silniku ;P

-
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: Pytania wszelkie
Tak wiem, trochę liznąłem tej fizyki przez 4 lata technikum i teraz na studiach, ale wolę zapytać, ponieważ jak wyżej napisałem spotkałem kiedyś (nie pamiętam jaki) silnik gdzie wartości luzów podane były zarówno na zimnym i na ciepłym silniku 

- Greku_
- Motocyklista
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 paź 2011, 22:04
- Imię: Rafał
- Miejscowość: z domu
- Garnek: LS2
Re: Pytania wszelkie
to cos slabo tej fizyki liznales %-)
Nie moze byc zadnych luzow na rozgrzanym silniku bo rozwalisz najprawdopodobniej glowice.
Nie moze byc zadnych luzow na rozgrzanym silniku bo rozwalisz najprawdopodobniej glowice.
-
- Motocyklista
- Posty: 628
- Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
- Imię: Piotr
- Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
- Plecak: Ania
- Garnek: LS2
- Motocykl: BMW R 1100 RT
Re: Pytania wszelkie
Przykładem silnika, przy którym regulacji dokonuje się na ciepłym silniku jest np. silnik TOYOTY o oznaczeniu 4EE..A ja zapytałem tylko czy regulować na zimnym czy na ciepłym, a nie czy luz będzie na ciepłym czy nie. Znane jest mi zjawisko rozszerzalności temperaturowej. No, ale dobrze już się dowiedziałem także dziękuję 
