Pytania wszelkie

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

bellic
Motocyklista
Posty: 123
Rejestracja: 24 lis 2010, 20:22

Re: Pytania wszelkie

Post autor: bellic »

Lish pisze:bellic -ja jak miałem początkowy luz na manetce - znaczy kawałek obroty gdzie nie ciągnęlo jeszcze linki - to też mi szarpało. zlikwidowałem ten luz i już nie szarpie. Jak mówisz, że zabierak nowy to ja bym to obstawiał. Sprawdź jeszcze naciąg łańcucha.

Jak wrzucisz bieg na centralnej stopce to koło nie powinno się dać przekręcić
Mówisz o luzie który się reguluje przy podpięciu linki gazu do rollgazu? Bo wydaje mi się że manetka ogólnie jakoś słabo siedzi. Możliwe jest żeby się ślizgała czy coś?
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 957
Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
Imię: Karol
Miejscowość: Piaseczno
Plecak: Kiti
Garnek: biały
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Lish »

tak przy rolgazie. Manetka żeby się ślizgała? hmmm nie wiem jak to rozumieć.
bellic
Motocyklista
Posty: 123
Rejestracja: 24 lis 2010, 20:22

Re: Pytania wszelkie

Post autor: bellic »

Dwa krótkie pytanka. Czy nakrętkę trzymającą przednie koło (od strony tarczy hamulcowej) trzeba dokręcić ile wlezie czy zostawić trochę luzu? Bo jak mocniej dokręce to koło się nie chce kręcić za bardzo (i czy to bezpieczne zostawić taki lekki luz?). A druga sprawa to czy ślimakiem (chyba tak to się zwie) możecie tak poruszać w przód tył trochę? Bo nie sprawdziłem czy tak było przed zdjęciem koła i teraz nie wiem czy tak może być:(

proszę o w miarę szybką odpowiedź i z góry dzięki ;)
keteiz1
Oldmotocyklista
Posty: 544
Rejestracja: 29 sty 2011, 11:15
Imię: Krzysztof
Miejscowość: krk
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Pytania wszelkie

Post autor: keteiz1 »

Dokręcaj na fest. Jeżeli masz opory w toczenia przy przykręcaniu to znaczy że ślimak licznika nie wszedł w swoje miejsce. Można w w jego obudowę lekko popukać od przodu to wskoczy co wyczujesz przy obracaniu kołem. Dokręć mocno nakrętkę osi i kontrę.
bellic
Motocyklista
Posty: 123
Rejestracja: 24 lis 2010, 20:22

Re: Pytania wszelkie

Post autor: bellic »

keteiz1 pisze:Dokręcaj na fest. Jeżeli masz opory w toczenia przy przykręcaniu to znaczy że ślimak licznika nie wszedł w swoje miejsce. Można w w jego obudowę lekko popukać od przodu to wskoczy co wyczujesz przy obracaniu kołem. Dokręć mocno nakrętkę osi i kontrę.
Dzięki za pomoc. Rzeczywiście pomogło dokładniejsze umieszczenie ślimaka :)

Mam za to inne pytanie, może mniej mechaniczne. Czy ma ktoś może pomysł jak można by odświeżyć oznaczenia przełączników i na lampkach? Strasznie mi wypłowiały tak że właściwie ich już prawie nie widać ;( może da się gdzieś dostać takie naklejeczki bo malowanie to chyba nie wchodzi w rachube.
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Pytania wszelkie

Post autor: DeFi »

Mam pytanko. Czy długość przewodów zapłonowych może mieć wpływ na iskrę ?
W trakcie mojej usterki którą okazał się opornik w stacyjce wymieniałem przewody zapłonowe oraz fajki. Przewody były z metra cięte, później w domu jeden odcinek który dostałem przeciąłem na pół i założyłem. Teraz są troszkę dłuższe niż oryginalne. Zauważyłem też że moto troszkę inaczej chodzi niż wcześniej. Przed usterką silnik odpalał z pierwszego cylindra (od strony alternatora), teraz odpala z drugiego (od strony sprzęgła).
Jestem ciekawy skąd ta zmiana. Mógłby ktoś sprawdzić z którego cylindra u was odpala ? Proponuję mały test. Zdjąć lewą fajkę i spróbować odpalić. Następnie to samo z prawą fajką. Na której lepiej odpali ?
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
Kamyk
Administrator
Administrator
Posty: 3375
Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
Imię: Rafał
Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Plecak: Ewa
Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
Skype: kaminski.rafal
Numer GG: 2697152
Motocykl: Testowy
Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kamyk »

Tylko strzelam: moze opor jest wiekszy i dlatego inaczej sie zachowuje sama swieca. A co do innego cylindra, to moze sa odwrotnie zalozone? Jest taka mozliwosc? Kiedys w samochodzie zalozylem odwrotne, a tam bylo wiecej kombinacji i np. palil na 3 gary a nie na 4 ;) Strzelam :P

Pozdrawiam
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Pytania wszelkie

Post autor: DeFi »

Jak fajki założę odwrotnie (lewą faję na prawą świece i na odwrót) to w ogóle nie odpala, bo iskrę dostaje nie w tym położeniu tłoka co powinien.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
james89
Rowerzysta
Posty: 21
Rejestracja: 19 cze 2011, 14:40
Miejscowość: opole
Garnek: Nitro N760VX
Numer GG: 6665270

Re: Pytania wszelkie

Post autor: james89 »

DeFi - wyjaśnij mi jedno, jak potrafisz wybadać z którego cylindra odpala? nie rozumiem o co Ci chodzi, wybuch mieszanki nastąpi w tym cylindrze w którym prędzej pojawi się mieszanka paliwowo-powietrzna( czyli tam gdzie tłok będzie wykonywał suw ssania a potem sprężania) na drugim cylindrze masz odpowiednio suwy pracy i wydechu gdzie w tym momencie wybuchu nie będzie. Oczywiście mówimy o sytuacji gdy tłok startuje od GMP. Więc to który cylinder pierwszy zapala jest kwestią loterii tego, w którym momencie zgasisz silnik.

P.S. Dłuższe kable w niczym nie przeszkadzają
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Pytania wszelkie

Post autor: DeFi »

dobra, może za dużo patrzę pod kątem samochodu.
Powiem inaczej. Lewy cylinder ma problemy z zapłonem. Idzie z niego spory ciemny dym. Przy normalnej pracy silnika (na 2 gary) przy lekkiej przegazówce z dolnych obrotów też pojawia się ciemny dym z wydechu (Jakby lewy cylinder nie do końca spalał mieszankę).
Spróbuję zmienić świece na nową, tym razem kupię irydową.
Następnie jadę zmierzyć ciśnienie w cylindrze

-- 27 Cze 2011, 06:13 --

Dzisiaj jadąc do pracy zauważyłem, że moto powyżej 6 tys obrotów dostaje jakby czkawki. Musialem jechać ponizej 6 tys bo za bardzo szarpało. Co może być tego przyczyną ? Co prawda moto w nocy stało na dworze bez przykrycia. Może wilgoć dostała się do paliwa ?
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
ODPOWIEDZ