Pytania wszelkie

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Pytania wszelkie

Post autor: DeFi »

Rafał pisze:A znowu u mnie przy ok 70km/h i puszczeniu kiery przód shimme łapie, przy kupnie sprawdzałem to, ale przy predkosci ok 100km/h i nadal przy takiej jest ok :| co to może być? Źle koło wyważone? Bo na 99.99% moto nie było puknięte
Dodam że szyba również może powodować shimme.
Te mini owiewki nie tak bardzo. Ja zamontowałem wyższą Puig Plus i przy ok 60-70 kiera lata. Szybę zdjąłem po powrocie znad morza i wszystko jest ok.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
keteiz1
Oldmotocyklista
Posty: 544
Rejestracja: 29 sty 2011, 11:15
Imię: Krzysztof
Miejscowość: krk
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Pytania wszelkie

Post autor: keteiz1 »

Główka ramy musi być skręcono mocno, ale bez przesady.
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 897
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

keteiz1 pisze:Główka ramy musi być skręcono mocno, ale bez przesady.
Dlatego w swoim moto dokręcenie zleciłem komuś, kto się na tym zna. Czasem wolę zapłacić i mieć pewność, że jest OK, a nie bać czy się czy za mocno, za słabo itd.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Corr »

rudi27 pisze:Przed wymianą uszczelniaczy było tak samo, lagi złożone jak na obrazku w serwisówce i olej 10W zalany, więc to chyba nie to.

Jak dojechałem do ściany i napierałem to tak samo strzela i dźwięk jest raczej u góry nie przy lagach.

W czasie jazdy podczas hamowania wydaje mi się, że czuję jakiś luz(przód-tył), ale nie wiem czy sobie nie wkręcam tego, no i słychać jedynie przy samym zatrzymaniu pyknięcie, bo jak jadę szybciej to nie ma szans, żeby usłyszeć.
Jeżeli bardziej u góry to do kontroli dokręcenie śrub w półkach, z jakiś mniej konwencjonalnych rzeczy to jedynie przychodzi mi do głowy przesuwający się w uchwycie przewód hamulcowy albo gdzieś hacząca linka gazu, sprzęgła itp. albo bardziej drastyczne np. pęknięta sprężyna w ladze ale wątpię... Weź do pomocy drugą osobę i zlokalizuj dokładnie skąd bierze się ten dźwięk bo na odległość nic nie pomożemy :P

Co do dokręcania łożyska główki to jak przód jest w powietrzu to koło powinno samo lecieć na bok ale nie może być nadmiernego luzu, więc rzeczywiście lepiej to dać komuś z doświadczeniem do dokręcenia.
DeFi pisze:Dodam że szyba również może powodować shimme.
Te mini owiewki nie tak bardzo. Ja zamontowałem wyższą Puig Plus i przy ok 60-70 kiera lata. Szybę zdjąłem po powrocie znad morza i wszystko jest ok.
Masz oryginalne ciężarki kierownicy? bo to raczej dziwne żeby taki drobiazg(wiem o naporze wiatru ale mimo wszystko) powodował shimme :shock:

żeby was pocieszyć mogę napisać, że w Ninjy wystarczy niewielka poprzeczna nierówność albo odkręcenie na dziurawej drodze i już możemy podziwiać piękną shimme :love: w planach jest amor skrętu ale dopiero za stalowym oplotem do hebli i jakimiś porządnymi gumami... Więc tak nie rozpaczajcie :lol: Ps moje moto jest sprawne, podobno ta generacja zx6r ma największe tendencje do telepania kierą ze wszystkich roczników :P
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
Rafał
Motocyklista
Posty: 161
Rejestracja: 31 maja 2014, 14:49
Imię: Rafał
Miejscowość: Cc B-100
Garnek: HJC-HQ1

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Rafał »

Kanc1erz pisze:
Rafał pisze:A znowu u mnie przy ok 70km/h i puszczeniu kiery przód shimme łapie, przy kupnie sprawdzałem to, ale przy predkosci ok 100km/h i nadal przy takiej jest ok :| co to może być? Źle koło wyważone? Bo na 99.99% moto nie było puknięte
-złe balansery (nieoryginalne) - ciężko dostać oryginały
-źle wyważone koło (lub koła) - koszt dwie dyszki
-niedokręcone łożysko główki ramy lub nadające się do wymiany - dokręcenie ok. 30zł, wymiana ok. 150zł (razem z łożyskiem)
-krzywa felga (lub felgi) bądź zniszczone opony - opony wiadomo, a prostowanie felg nie wiem ile może kosztować..
-krzywe półki/lagi - wymiana cholernie droga, prostowanie nie zawsze opłacalne/możliwe
-hmm a jak wyglądają oryginalne ciężarki?
-opona troszkę zjechana, więc może w tym tkwi problem, ew. wyważenie.
- co do łożyska to samemu przy pomocy klucza dynamometrycznego da się je odpowiednio dokręcić?
-krzywa felga - raczej nie, oponka j.w
-półki/lagi wątpie, że krzywe

Dzięki za podpowiedzi trzeba będzie się wgłębić w temat, najdziwniejsze jest to, że mówie powyżej tych 80km/h drgania/shimma ustaje



DeFi pisze:
Rafał pisze:A znowu u mnie przy ok 70km/h i puszczeniu kiery przód shimme łapie, przy kupnie sprawdzałem to, ale przy predkosci ok 100km/h i nadal przy takiej jest ok :| co to może być? Źle koło wyważone? Bo na 99.99% moto nie było puknięte
Dodam że szyba również może powodować shimme.
Te mini owiewki nie tak bardzo. Ja zamontowałem wyższą Puig Plus i przy ok 60-70 kiera lata. Szybę zdjąłem po powrocie znad morza i wszystko jest ok.

Szybkę mam taką nie najmniejszą ;) też ją odkręce i sprawdze jak wygląda sprawa. Dzięki
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 897
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

Rafał pisze: -hmm a jak wyglądają oryginalne ciężarki?
-opona troszkę zjechana, więc może w tym tkwi problem, ew. wyważenie.
- co do łożyska to samemu przy pomocy klucza dynamometrycznego da się je odpowiednio dokręcić?
-krzywa felga - raczej nie, oponka j.w
-półki/lagi wątpie, że krzywe

Dzięki za podpowiedzi trzeba będzie się wgłębić w temat, najdziwniejsze jest to, że mówie powyżej tych 80km/h drgania/shimma ustaje
Szybkę mam taką nie najmniejszą ;) też ją odkręce i sprawdze jak wygląda sprawa. Dzięki
Oryginalne ciężarki przede wszystkim są czarne :P
Na nic się zda klucz dynamometryczny do łożyska, bo tam musi być taki specjalny klucz z kolcem (jest dołączony do oryginalnych narzędzi er5).
Najlepiej zajechać do jakiegoś warsztatu i im powiedzieć, żeby Ci ew. dokręcili.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 957
Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
Imię: Karol
Miejscowość: Piaseczno
Plecak: Kiti
Garnek: biały
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Lish »

Dokręcanie łożyska to prosta rzecz - dokręcasz do tego momentu, aż kierownica ma opór. Znaczy zanim ma opór ;)

A lagi jednakowo wysunięte z pólki?
Rafał
Motocyklista
Posty: 161
Rejestracja: 31 maja 2014, 14:49
Imię: Rafał
Miejscowość: Cc B-100
Garnek: HJC-HQ1

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Rafał »

Kanc1erz pisze:
Rafał pisze: -hmm a jak wyglądają oryginalne ciężarki?
-opona troszkę zjechana, więc może w tym tkwi problem, ew. wyważenie.
- co do łożyska to samemu przy pomocy klucza dynamometrycznego da się je odpowiednio dokręcić?
-krzywa felga - raczej nie, oponka j.w
-półki/lagi wątpie, że krzywe

Dzięki za podpowiedzi trzeba będzie się wgłębić w temat, najdziwniejsze jest to, że mówie powyżej tych 80km/h drgania/shimma ustaje
Szybkę mam taką nie najmniejszą ;) też ją odkręce i sprawdze jak wygląda sprawa. Dzięki
Oryginalne ciężarki przede wszystkim są czarne :P
Na nic się zda klucz dynamometryczny do łożyska, bo tam musi być taki specjalny klucz z kolcem (jest dołączony do oryginalnych narzędzi er5).
Najlepiej zajechać do jakiegoś warsztatu i im powiedzieć, żeby Ci ew. dokręcili.
No to u mnie są czarne i takie spore dość ;)
Podjad ę do kumpla może ma klucz w zakładzie, który będzie pasować ;)
Lish pisze:Dokręcanie łożyska to prosta rzecz - dokręcasz do tego momentu, aż kierownica ma opór. Znaczy zanim ma opór ;)

A lagi jednakowo wysunięte z pólki?
Czyli trzeba przestac dokręcać tuż przed oporem? :D

Lagi równo siedzą.
Awatar użytkownika
Corr
Motocyklista
Posty: 697
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:04
Imię: Adam
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: Kawasaki ZX-6R 05'

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Corr »

Czy ktoś może polecić jakiś dobry zamiennik klaksonu? nie chce kupować tych za 15 złotych z allegro bo pewnie jakość i dźwięk adekwatny do ceny...

Co prawda chodzi o Ninje ale to praktycznie to samo, ori ma 75 mm średnicy więc szukam czegoś podobnego. Zastanawiam się nad tym: https://www.moto-akcesoria.pl/mini-klak ... ny,p,12241

Ps oryginał Kawasaki kosztuje 260 złotych więc odpada :P
Kawasaki Er5 99' -> Kawasaki ZX-6R 636 05'
Awatar użytkownika
jotto
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1115
Rejestracja: 03 sie 2011, 11:53
Imię: Marek
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Africa Twin

Re: Pytania wszelkie

Post autor: jotto »

Polecam:

Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ