Pytania wszelkie

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
Kamyk
Administrator
Administrator
Posty: 3375
Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
Imię: Rafał
Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Plecak: Ewa
Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
Skype: kaminski.rafal
Numer GG: 2697152
Motocykl: Testowy
Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kamyk »

Wiec jesli nie ma luzow to wywazenie kola powinno pomoc. No chyba, ze oponka jest juz stara i po porstu sie odkrztalcila.

Kamyk
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Awatar użytkownika
Miłosz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1303
Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
Imię: Miłosz
Miejscowość: Plewiska/Poznań
Plecak: Monika
Garnek: HJC
Numer GG: 3369519
Motocykl: Gsf 1200N K5

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Miłosz »

niekoniecznie wyważenie koła lub nie tylko wyważenie, też miałem podobne drgania dość mocne, oczywiście tylko po puszczeniu kierownicy, okazało się, że oponka była do wymiany (przejedź po niej całą dłonią, może wyczujesz czy się wyząbkowała). Po zmianie (koło jest proste i wyważone) nastąpiła znaczna i odczuwalna poprawa, pozostały minimalne drgania czasem tylko - zdaje sobie sprawę, że musiałbym po idealnym asfalcie się przejechać, a takiego wciąż w Poznaniu szukam ;)
Awatar użytkownika
JeGanG
Motorowerzysta
Posty: 72
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:55
Imię: Rafał
Miejscowość: Wrocław
Plecak: Nimo
Garnek: Shoei Qwest
Numer GG: 3780283
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: JeGanG »

@ gruby, gaźniki nie koniecznie trzeba czyścić, jak są czyste to nie ma potrzeby. Sprawdź kranik czy przepuszcza to po pierwsze. Po drugie zobacz czy zaworki iglicowe są całe lub czy jakiś paproch tam nie wleciał. Miałem dokładnie taką samą sytuację (mam pecha do układu paliwowego). Wymiana oleju oczywiście niezbędna.

@ zieluchh, jak pojedziesz wyważyć koło to Ci powiedzą czy opona jeszcze się nadaje do czegoś. Nie da się idealnie ważyć kola na starej/zniszczonej oponie.
Awatar użytkownika
Lish
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 957
Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
Imię: Karol
Miejscowość: Piaseczno
Plecak: Kiti
Garnek: biały
Telefon: 500366623
Motocykl: fzs600 pies
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Lish »

co do shimmy to też ciężarki kierownicy - jak są ciężkie - dużo pomagają.
Ronnie
Rowerzysta
Posty: 20
Rejestracja: 28 gru 2010, 22:45
Miejscowość: Częstochowa
Garnek: Caberg V2R

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Ronnie »

Hej, powiedzcie mi czy ciężko jest wymienić jedną cewkę zapłonową? nie zawsze pali na 2 cylindry i ponoć ta cewka jest tego przyczyna, przynajmniej tak mi mechanik powiedział bo gaźniki mam nowe wszystko wyregulowane a problem dalej nie ustąpił. Fajnie jak by ktoś opisał krok po kroku jak wymienić tą cewkę o ile nie jest to jakoś bardzo skomplikowane bo jestem nowicjuszem w tych sprawach, z góry wielkie dzięki :)
pozdrawiam
gruby
Podawacz śrubek
Posty: 3
Rejestracja: 28 lip 2011, 19:33
Miejscowość: zalesie
Plecak: tak

Re: Pytania wszelkie

Post autor: gruby »

dzięki wszystkim za rady to mi pomorze dziś z kupiłem nowy olej i i filtr się za to biorę. Pozdrawiam

-- 29 Lip 2011, 21:07 --

to prosta operacja tylko przy odkręcaniu prawej świecy musisz się postarać bo nie jest łatwy dostęp a reszta to jak zdejmiesz zbiornik sam się domyślisz
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Pytania wszelkie

Post autor: DeFi »

a napisz w jakich okolicznościach zaczyna palić tylko na jeden cylinder ? Nie czasem na wolnych obrotach ? Jak wyglądają świece ?
Miałem podobny problem. Mechanik wymienił mi zaworki iglicowe w gaźnikach i jest już OK
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Ronnie
Rowerzysta
Posty: 20
Rejestracja: 28 gru 2010, 22:45
Miejscowość: Częstochowa
Garnek: Caberg V2R

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Ronnie »

Bardzo różnie palił praktycznie nie zależnie od obrotów, czasem się krztusił i załapywał jak dodawałem w miarę wolno gazu bo jak szybciej manetką przekręciłem to bez szans że na 2 palił i jeszcze inny dźwięk wydawał coś jakby bulgotało i zdarzało się że przez cała drogę z domu do pracy (jakieś 10 km) palił tylko na jednym. Ale cewka została wymieniona i moto znowu zapier**** i oby już tak zostało bo ponad 1000 zł już u mechanika zostawiłem w ciągu miesiąca.....
Awatar użytkownika
DeFi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2397
Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
Imię: Rafał
Miejscowość: Września
Plecak: Brak
Garnek: LS2
Numer GG: 9958743
Telefon: 783757397
Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
Lokalizacja: Września

Re: Pytania wszelkie

Post autor: DeFi »

Jednak stwierdzam że mój mechanik ch**a zrobił. Problem jak był tak jest. Na wolnych obrotach chodzi jedynie jeden gar, na wyższych oba.
Mechanikowi działał, ale on przejechał się bo wiosce gdzie są 2 ulice na krzyż. Ja przejechałem się z 10-15 km bo porządnie rozgrzać moto i problem wrócił.

Przy okazji naprawiłem usterkę kostki od impulsatora. Styki były zbyt luźne i potrafiły nie łączyć co powodowało czkawkę, a w efekcie zgaśnięcie silnika. Zdusiłem lekko styki by ciaśniej w siebie wchodziły i jest git. Wcześniej ruszenie kabelka powodowało zgaśnięcie, a teraz już nie :)

Pobawiłem się dzisiaj wężykami od podciśnienia i zauważyłem dziwną zależność.
1. jak zdejmę wężyk z prawego gaźnika to zaciąga więcej powietrza i się dusi i gaśnie. Wiadomo: więcej powietrza w mieszance i się dusi.
2. Jak zdejmę wężyk z lewego gaźnika to zaskakuje niechodzący cylinder i chodzi, podnoszą się obroty do poziomu "normalnego" (1200 obr/min). Tak jakby miał za bogatą mieszankę i po "dostarczeniu" dodatkowego powietrza mieszanka osiąga w miarę optymalny skład.

Zamieniałem też miejscami wężyki: ten od kranika na prawy gaźnik, później na lewy. Żadnej różnicy. Myślałem że może membrana w kraniku przepuszcza i wężykiem podciśnienia zaciąga paliwo ale nie.

\W czasie jazdy działa normalnie, silnik da się kręcić ponad 8 tyś obr (na jednym cylindrze niemożliwe do osiągnięcia) Jedynie spod świateł jest gorzej bo na jednym cylindrze kiepsko rusza :) I ten dźwięk jednego cylindra na postoju denerwuje.

Gdzie jeszcze można zajrzeć ? cewki miejscami zamieniałem, świece już z 6 razy zmieniałem, gaźniki porządnie wyczyszczone, wyregulowane i zsynchronizowane. Luzy zaworowe OK. Kompresja w cylindrach OK. Jedyne co by pozostawało to dobranie się do impulsatora, co wiąże się z spuszczaniem oleju i wymianie uszczelki pod pokrywą alternatora.
Obrazek
Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Awatar użytkownika
demon250891
Motorowerzysta
Posty: 73
Rejestracja: 08 maja 2011, 12:08
Imię: Adrian
Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Garnek: S650 Shark
Numer GG: 388784

Re: Pytania wszelkie

Post autor: demon250891 »

Ja obstawiam zaworek iglicowy, jest zużyty, nie zamyka się do końca i przepuszcza za dużo paliwa zalewając jeden cylinder. Podczas jazdy wyjmij przewód podciśnienia, wypal całą benzynę z komór gaźników, potem jak zgaśnie przełącz na PRI na 15 sek i normalnie na ON lub RES jeżeli się poprawi na jakiś czas masz zaworki do wymiany.
ODPOWIEDZ