Pytania wszelkie
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- Kamyk
- Administrator
- Posty: 3375
- Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
- Plecak: Ewa
- Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
- Skype: kaminski.rafal
- Numer GG: 2697152
- Motocykl: Testowy
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Re: Pytania wszelkie
Wiec jesli nie ma luzow to wywazenie kola powinno pomoc. No chyba, ze oponka jest juz stara i po porstu sie odkrztalcila.
Kamyk
Kamyk
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
- Miłosz
- Klubowicz
- Posty: 1303
- Rejestracja: 29 kwie 2011, 22:57
- Imię: Miłosz
- Miejscowość: Plewiska/Poznań
- Plecak: Monika
- Garnek: HJC
- Numer GG: 3369519
- Motocykl: Gsf 1200N K5
Re: Pytania wszelkie
niekoniecznie wyważenie koła lub nie tylko wyważenie, też miałem podobne drgania dość mocne, oczywiście tylko po puszczeniu kierownicy, okazało się, że oponka była do wymiany (przejedź po niej całą dłonią, może wyczujesz czy się wyząbkowała). Po zmianie (koło jest proste i wyważone) nastąpiła znaczna i odczuwalna poprawa, pozostały minimalne drgania czasem tylko - zdaje sobie sprawę, że musiałbym po idealnym asfalcie się przejechać, a takiego wciąż w Poznaniu szukam 

- JeGanG
- Motorowerzysta
- Posty: 72
- Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:55
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Wrocław
- Plecak: Nimo
- Garnek: Shoei Qwest
- Numer GG: 3780283
- Kontakt:
Re: Pytania wszelkie
@ gruby, gaźniki nie koniecznie trzeba czyścić, jak są czyste to nie ma potrzeby. Sprawdź kranik czy przepuszcza to po pierwsze. Po drugie zobacz czy zaworki iglicowe są całe lub czy jakiś paproch tam nie wleciał. Miałem dokładnie taką samą sytuację (mam pecha do układu paliwowego). Wymiana oleju oczywiście niezbędna.
@ zieluchh, jak pojedziesz wyważyć koło to Ci powiedzą czy opona jeszcze się nadaje do czegoś. Nie da się idealnie ważyć kola na starej/zniszczonej oponie.
@ zieluchh, jak pojedziesz wyważyć koło to Ci powiedzą czy opona jeszcze się nadaje do czegoś. Nie da się idealnie ważyć kola na starej/zniszczonej oponie.
- Lish
- Klubowicz
- Posty: 957
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
- Imię: Karol
- Miejscowość: Piaseczno
- Plecak: Kiti
- Garnek: biały
- Telefon: 500366623
- Motocykl: fzs600 pies
- Kontakt:
Re: Pytania wszelkie
co do shimmy to też ciężarki kierownicy - jak są ciężkie - dużo pomagają.
-
- Rowerzysta
- Posty: 20
- Rejestracja: 28 gru 2010, 22:45
- Miejscowość: Częstochowa
- Garnek: Caberg V2R
Re: Pytania wszelkie
Hej, powiedzcie mi czy ciężko jest wymienić jedną cewkę zapłonową? nie zawsze pali na 2 cylindry i ponoć ta cewka jest tego przyczyna, przynajmniej tak mi mechanik powiedział bo gaźniki mam nowe wszystko wyregulowane a problem dalej nie ustąpił. Fajnie jak by ktoś opisał krok po kroku jak wymienić tą cewkę o ile nie jest to jakoś bardzo skomplikowane bo jestem nowicjuszem w tych sprawach, z góry wielkie dzięki 
pozdrawiam

pozdrawiam
Re: Pytania wszelkie
dzięki wszystkim za rady to mi pomorze dziś z kupiłem nowy olej i i filtr się za to biorę. Pozdrawiam
-- 29 Lip 2011, 21:07 --
to prosta operacja tylko przy odkręcaniu prawej świecy musisz się postarać bo nie jest łatwy dostęp a reszta to jak zdejmiesz zbiornik sam się domyślisz
-- 29 Lip 2011, 21:07 --
to prosta operacja tylko przy odkręcaniu prawej świecy musisz się postarać bo nie jest łatwy dostęp a reszta to jak zdejmiesz zbiornik sam się domyślisz
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Pytania wszelkie
a napisz w jakich okolicznościach zaczyna palić tylko na jeden cylinder ? Nie czasem na wolnych obrotach ? Jak wyglądają świece ?
Miałem podobny problem. Mechanik wymienił mi zaworki iglicowe w gaźnikach i jest już OK
Miałem podobny problem. Mechanik wymienił mi zaworki iglicowe w gaźnikach i jest już OK

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Rowerzysta
- Posty: 20
- Rejestracja: 28 gru 2010, 22:45
- Miejscowość: Częstochowa
- Garnek: Caberg V2R
Re: Pytania wszelkie
Bardzo różnie palił praktycznie nie zależnie od obrotów, czasem się krztusił i załapywał jak dodawałem w miarę wolno gazu bo jak szybciej manetką przekręciłem to bez szans że na 2 palił i jeszcze inny dźwięk wydawał coś jakby bulgotało i zdarzało się że przez cała drogę z domu do pracy (jakieś 10 km) palił tylko na jednym. Ale cewka została wymieniona i moto znowu zapier**** i oby już tak zostało bo ponad 1000 zł już u mechanika zostawiłem w ciągu miesiąca.....
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Pytania wszelkie
Jednak stwierdzam że mój mechanik ch**a zrobił. Problem jak był tak jest. Na wolnych obrotach chodzi jedynie jeden gar, na wyższych oba.
Mechanikowi działał, ale on przejechał się bo wiosce gdzie są 2 ulice na krzyż. Ja przejechałem się z 10-15 km bo porządnie rozgrzać moto i problem wrócił.
Przy okazji naprawiłem usterkę kostki od impulsatora. Styki były zbyt luźne i potrafiły nie łączyć co powodowało czkawkę, a w efekcie zgaśnięcie silnika. Zdusiłem lekko styki by ciaśniej w siebie wchodziły i jest git. Wcześniej ruszenie kabelka powodowało zgaśnięcie, a teraz już nie
Pobawiłem się dzisiaj wężykami od podciśnienia i zauważyłem dziwną zależność.
1. jak zdejmę wężyk z prawego gaźnika to zaciąga więcej powietrza i się dusi i gaśnie. Wiadomo: więcej powietrza w mieszance i się dusi.
2. Jak zdejmę wężyk z lewego gaźnika to zaskakuje niechodzący cylinder i chodzi, podnoszą się obroty do poziomu "normalnego" (1200 obr/min). Tak jakby miał za bogatą mieszankę i po "dostarczeniu" dodatkowego powietrza mieszanka osiąga w miarę optymalny skład.
Zamieniałem też miejscami wężyki: ten od kranika na prawy gaźnik, później na lewy. Żadnej różnicy. Myślałem że może membrana w kraniku przepuszcza i wężykiem podciśnienia zaciąga paliwo ale nie.
\W czasie jazdy działa normalnie, silnik da się kręcić ponad 8 tyś obr (na jednym cylindrze niemożliwe do osiągnięcia) Jedynie spod świateł jest gorzej bo na jednym cylindrze kiepsko rusza
I ten dźwięk jednego cylindra na postoju denerwuje.
Gdzie jeszcze można zajrzeć ? cewki miejscami zamieniałem, świece już z 6 razy zmieniałem, gaźniki porządnie wyczyszczone, wyregulowane i zsynchronizowane. Luzy zaworowe OK. Kompresja w cylindrach OK. Jedyne co by pozostawało to dobranie się do impulsatora, co wiąże się z spuszczaniem oleju i wymianie uszczelki pod pokrywą alternatora.
Mechanikowi działał, ale on przejechał się bo wiosce gdzie są 2 ulice na krzyż. Ja przejechałem się z 10-15 km bo porządnie rozgrzać moto i problem wrócił.
Przy okazji naprawiłem usterkę kostki od impulsatora. Styki były zbyt luźne i potrafiły nie łączyć co powodowało czkawkę, a w efekcie zgaśnięcie silnika. Zdusiłem lekko styki by ciaśniej w siebie wchodziły i jest git. Wcześniej ruszenie kabelka powodowało zgaśnięcie, a teraz już nie

Pobawiłem się dzisiaj wężykami od podciśnienia i zauważyłem dziwną zależność.
1. jak zdejmę wężyk z prawego gaźnika to zaciąga więcej powietrza i się dusi i gaśnie. Wiadomo: więcej powietrza w mieszance i się dusi.
2. Jak zdejmę wężyk z lewego gaźnika to zaskakuje niechodzący cylinder i chodzi, podnoszą się obroty do poziomu "normalnego" (1200 obr/min). Tak jakby miał za bogatą mieszankę i po "dostarczeniu" dodatkowego powietrza mieszanka osiąga w miarę optymalny skład.
Zamieniałem też miejscami wężyki: ten od kranika na prawy gaźnik, później na lewy. Żadnej różnicy. Myślałem że może membrana w kraniku przepuszcza i wężykiem podciśnienia zaciąga paliwo ale nie.
\W czasie jazdy działa normalnie, silnik da się kręcić ponad 8 tyś obr (na jednym cylindrze niemożliwe do osiągnięcia) Jedynie spod świateł jest gorzej bo na jednym cylindrze kiepsko rusza

Gdzie jeszcze można zajrzeć ? cewki miejscami zamieniałem, świece już z 6 razy zmieniałem, gaźniki porządnie wyczyszczone, wyregulowane i zsynchronizowane. Luzy zaworowe OK. Kompresja w cylindrach OK. Jedyne co by pozostawało to dobranie się do impulsatora, co wiąże się z spuszczaniem oleju i wymianie uszczelki pod pokrywą alternatora.

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- demon250891
- Motorowerzysta
- Posty: 73
- Rejestracja: 08 maja 2011, 12:08
- Imię: Adrian
- Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
- Garnek: S650 Shark
- Numer GG: 388784
Re: Pytania wszelkie
Ja obstawiam zaworek iglicowy, jest zużyty, nie zamyka się do końca i przepuszcza za dużo paliwa zalewając jeden cylinder. Podczas jazdy wyjmij przewód podciśnienia, wypal całą benzynę z komór gaźników, potem jak zgaśnie przełącz na PRI na 15 sek i normalnie na ON lub RES jeżeli się poprawi na jakiś czas masz zaworki do wymiany.