Siemka. Temat trochę nie dotyczy ER-5 dlatego napisałem go w HydePark.
Może ktoś mi napisać, jak wygląda sprawa regulacji zaworów na płytkach ?
Bo tak się zastanawiam nad przyszłym moto i dostrzegłem że zarówno SV 650, ZR7, CB 600 (Hornet) i FZS 600 mają regulacje zaworów płytkową.
Koszt płytki to ok 30 zł a zaworów jest 16 co daje nie mały koszt samych płytek (SV ma 8). A dochodzi to tego koszt robocizny mechanika.
Rozumiem że płytki wymienia się jak już luz wykracza poza skalę podaną w serwisówce.
W przypadku płytek dobrym sposobem byłoby kupowanie jednej płytki co miesiąc. 30 zł na miesiąc to niewielki wydatek.
Spośród teoretycznych przyszłych motongów jedynie Bandit ma regulację na śrubkach.
Regulacje zaworów na płytkach
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Regulacje zaworów na płytkach

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Motocyklista
- Posty: 106
- Rejestracja: 27 lip 2011, 10:59
- Imię: Artur
- Miejscowość: Orzesze/ Górny Śląsk
- Garnek: schuberth C3
- Numer GG: 4312693
- Kontakt:
Re: Regulacje zaworów na płytkach
widzę że długo, długo nikt, to może ja:
regulacja na płytkach wcale nie musi być tak kosztowna jak myślisz. Na pewno po pomiarze wyjdzie, że nie wszystkie zawory są do regulacji (procedura jest taka że najpierw mierzysz wszystkie zawory silnika a później mieszasz płytkami na tych które mają niewłaściwe luzy). Czasem własciwe luzy da się uzyskać zamieniając płytki. Następny sposób to wyszukanie średnicowo zgodnych zamienników z samochodów - dla przykładu - do wielu starszych motocykli yamaha (miałem FJ1100) pasują płytki od silnika forda bodajże 1,2. Na koniec - jeśli przyjdzie kupić 2-3 płytki typowo do modelu - to już taki wydatek można przeżyć.
P.S. Regulacja płytkami jest trwalsza, bo nie ma newralgicznych połączeń które od drgań mogą się luzować/ zaciskać
P.S.2 w poniedziałek oddaję moje moto na regulację zaworów... mam ich 20 z baaardzo ciężkim dojściem do pokrywy - koszt jaki mi zaproponowano - 400 zl... zrobię bo nie mam pojecia kiedy były robione a przynajmniej raz za mojej kadencji z tym moto zwyczajnie wypada to zrobić
P.S.3 zakup jednej płytki na miesiąc to niedobry pomysł chyba że rozbierzesz moto, pomierzysz luzy, zdemontujesz płytki na tych które nie będą pasować, i okreslisz jakiej grubości płytki potrzebujesz
płytki są w bardzo wielu grubościach i w ciemno nie jesteś w stanie przewidzieć jakich będziesz potrzebował 
regulacja na płytkach wcale nie musi być tak kosztowna jak myślisz. Na pewno po pomiarze wyjdzie, że nie wszystkie zawory są do regulacji (procedura jest taka że najpierw mierzysz wszystkie zawory silnika a później mieszasz płytkami na tych które mają niewłaściwe luzy). Czasem własciwe luzy da się uzyskać zamieniając płytki. Następny sposób to wyszukanie średnicowo zgodnych zamienników z samochodów - dla przykładu - do wielu starszych motocykli yamaha (miałem FJ1100) pasują płytki od silnika forda bodajże 1,2. Na koniec - jeśli przyjdzie kupić 2-3 płytki typowo do modelu - to już taki wydatek można przeżyć.
P.S. Regulacja płytkami jest trwalsza, bo nie ma newralgicznych połączeń które od drgań mogą się luzować/ zaciskać
P.S.2 w poniedziałek oddaję moje moto na regulację zaworów... mam ich 20 z baaardzo ciężkim dojściem do pokrywy - koszt jaki mi zaproponowano - 400 zl... zrobię bo nie mam pojecia kiedy były robione a przynajmniej raz za mojej kadencji z tym moto zwyczajnie wypada to zrobić

P.S.3 zakup jednej płytki na miesiąc to niedobry pomysł chyba że rozbierzesz moto, pomierzysz luzy, zdemontujesz płytki na tych które nie będą pasować, i okreslisz jakiej grubości płytki potrzebujesz

