Pytania wszelkie

Naprawa, wymiana, konserwacja, po prostu pomoc ...

Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz

Awatar użytkownika
Issabelth
Rowerzysta
Posty: 23
Rejestracja: 15 lip 2015, 23:12
Imię: Izabela
Miejscowość: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Issabelth »

Mechanizm. Same kubki na razie kupiłam za 5 stów oryginalne. Poki co zostawiam zegary tak jak są, tzn. obrotomierz mi pokazuje połowę obrotów, bo jeden drucik w nim się zerwał. Prędkościomierz jest ok. Obrotomierz nie jest tak potrzebny, bo i tak na sluch zmieniam biegi, dlatego w wolnym czasie chcę poszukać jakiegoś. Z ZR-7 jeśli pamiętam to jest prędkościomierz do 260km/h i mechanik mi powiedział, ze nie wie, czy w związku z tym będzie w ER5 dobrze pokazywał. A samego obrotomierza chyba nie kupię i tak?
Sklep Motocyklowy Warszawa - moto NUMiK
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 897
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

Issabelth pisze:Mechanizm. Same kubki na razie kupiłam za 5 stów oryginalne. Poki co zostawiam zegary tak jak są, tzn. obrotomierz mi pokazuje połowę obrotów, bo jeden drucik w nim się zerwał. Prędkościomierz jest ok. Obrotomierz nie jest tak potrzebny, bo i tak na sluch zmieniam biegi, dlatego w wolnym czasie chcę poszukać jakiegoś. Z ZR-7 jeśli pamiętam to jest prędkościomierz do 260km/h i mechanik mi powiedział, ze nie wie, czy w związku z tym będzie w ER5 dobrze pokazywał. A samego obrotomierza chyba nie kupię i tak?

Będzie dobrze pokazywał, bo prędkościomierz jest mechaniczny - im szybciej kręci się koło tym szybciej kręci się linka tym więcej pokazuje kilometrów licznik.
Sparafrazuję tutaj jednego z forumowych kolegów: "Obrotomierz jest ważniejszy. Licznik jest niepotrzebny, jak Cię policja zatrzyma, to Ci powie ile tam było" :)
No i mechanizm obrotomierza można naprawić - zerwał się drucik? No to trzeba go polutować :)
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Awatar użytkownika
Issabelth
Rowerzysta
Posty: 23
Rejestracja: 15 lip 2015, 23:12
Imię: Izabela
Miejscowość: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Issabelth »

Dlaczego obrotomierz ważniejszy?
Mechanik powiedział, ze mozna zlutowac, ale nie ma pewności, czy będzie ok, więc lepiej wydać dwie stówy na nowy.
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 897
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

Issabelth pisze:Dlaczego obrotomierz ważniejszy?
Mechanik powiedział, ze mozna zlutowac, ale nie ma pewności, czy będzie ok, więc lepiej wydać dwie stówy na nowy.

Koszt zlutowania to parę groszy, jeżeli mechanik mówi, że lepiej wydać dwie stówy, niż parę groszy, to zmień mechanika :D Zlutuj i zobacz, jak będzie dalej się sypać, no to kupisz inny za dwie stówy. Jakbyś była skądś bliżej, to bym Ci to na poczekaniu mógł zrobić.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Awatar użytkownika
Issabelth
Rowerzysta
Posty: 23
Rejestracja: 15 lip 2015, 23:12
Imię: Izabela
Miejscowość: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Issabelth »

Mechanik byl u kogoś tam, kto lutuje, i koszt tego to ok stówy podobno :P Przynajmniej wg nich.
Koleś jest najlepszy w Mińsku jeśli chodzi o mechaników motocyklowych, i serio jest dobry.
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 897
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

Issabelth pisze:Mechanik byl u kogoś tam, kto lutuje, i koszt tego to ok stówy podobno :P Przynajmniej wg nich.
Koleś jest najlepszy w Mińsku jeśli chodzi o mechaników motocyklowych, i serio jest dobry.

Zrób zdjęcie, plis :D
I poka co jest uszkodzone.
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
Awatar użytkownika
Issabelth
Rowerzysta
Posty: 23
Rejestracja: 15 lip 2015, 23:12
Imię: Izabela
Miejscowość: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Issabelth »

Niestety nie mam jeszcze moto z powrotem :c Tam jest w tym ibrotomierzu taki element z miedzianymi drucikami. I jeden taki się zerwał z tego, co wiem.
piter3105
Motocyklista
Posty: 628
Rejestracja: 24 sty 2011, 18:19
Imię: Piotr
Miejscowość: Ciechanów/Wrocław
Plecak: Ania
Garnek: LS2
Motocykl: BMW R 1100 RT

Re: Pytania wszelkie

Post autor: piter3105 »

Jeśli mechanik jest w stanie kupić tę płytkę z obrotomierza do ER 5 to daj mu te dwie stówki i niech kupi. Powodzenia życzę...Jeśli tylko jest możliwość, to ratować to co jest, skoro i tak nie działa to już bardziej tego nikt nie zepsuje. Co do samych kubków to jednak wolałbym kupić zamienniki, oczywiście dużo tańsze. Weź pod uwagę to, że przy ewentualnej sprzedaży nikt już Ci nie zapłaci więcej za to, że do naprawy użyte zostały oryginalne kubki. Jeśli mogę tak coś doradzić, to moim zdaniem części, które są mało odpowiedzialne za bezpieczeństwo czy też ogólnie za jazdę, lepiej kupować jakieś zamiennikowe, a zaoszczędzone pieniądze wydać na paliwo czy na inne przyjemności ;)
Awatar użytkownika
Issabelth
Rowerzysta
Posty: 23
Rejestracja: 15 lip 2015, 23:12
Imię: Izabela
Miejscowość: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Issabelth »

Szukałam, ale nie mogę znaleźć na forum tego pytania:
Co ile czasu powinno się czyścić i smarować na nowo łańcuch? Wiem, że po deszczu trzeba, ale tak bez deszczu to co ile km?
Kanc1erz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 897
Rejestracja: 07 kwie 2014, 08:58
Imię: Michał
Miejscowość: Ornontowice k/Gliwic
Garnek: Scorpion EXO-1200
Numer GG: 8278420
Motocykl: SV-650SF

Re: Pytania wszelkie

Post autor: Kanc1erz »

Issabelth pisze:Szukałam, ale nie mogę znaleźć na forum tego pytania:
Co ile czasu powinno się czyścić i smarować na nowo łańcuch? Wiem, że po deszczu trzeba, ale tak bez deszczu to co ile km?

Kupiłem teraz nowy napęd dida (vx520) i w instrukcji pisze: co 300km przemyć naftą i nasmarować.
W praktyce jak posmarujesz szprejem co 600km albo olejem przekładniowym co 200km będzie ok :)
Byle nie zaczął korodować albo wydawać jakichś dziwnych dźwięków :)
ER-5 1998r. Od 07.04.2014r.
SV650S 2007r. Od 29.04.2018r.
Chętnie pomogę również w zakresie projektowania elektroniki oraz szeroko rozumianej informatyki i komputerów.
ODPOWIEDZ