Problem z Gaznikiem i Filtrem powietrza
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
Problem z Gaznikiem i Filtrem powietrza
Witam ,
jestem tu nowy i dopiero co kupilem swoja ER 5 =)
mam problem z gaznikiem i filtrem powietrza , a mianowicie guma ktora je łączy ciagle spada :/ w filtrze paliwa było paliwo , czy to jest problem tego paliwa ? Guma ta spada pod cisnieniem ? czy moze po prostu opaska ktora uciska ta gume jest do wymiany ?
ps : guma ta spadla juz 3-4 razy :/
Dziekuje za pomoc x) z gory
jestem tu nowy i dopiero co kupilem swoja ER 5 =)
mam problem z gaznikiem i filtrem powietrza , a mianowicie guma ktora je łączy ciagle spada :/ w filtrze paliwa było paliwo , czy to jest problem tego paliwa ? Guma ta spada pod cisnieniem ? czy moze po prostu opaska ktora uciska ta gume jest do wymiany ?
ps : guma ta spadla juz 3-4 razy :/
Dziekuje za pomoc x) z gory
- Kamyk
- Administrator
- Posty: 3375
- Rejestracja: 19 cze 2010, 19:07
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
- Plecak: Ewa
- Garnek: Shoei XR-1000 / HJC
- Skype: kaminski.rafal
- Numer GG: 2697152
- Motocykl: Testowy
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin/Berlin
Re: Problem z Gaznikiem i Filtrem powietrza
W filtrze paliwa bylo paliwo? Przeciez to normalne 
Mowisz chyba o filtrze powietrza. Jesli bylo tam paliwo to nie dobrze, ale czy jestes pewien, ze to na 100% bylo paliwo, a nie woda?
Codo opaski i gumy - ja bym ja wymienil, badz mocniej zcisnal. Nie tylko od cisnienia ona moze spadac, ale takze od drgan silnika.
Pozdrawiam,

Mowisz chyba o filtrze powietrza. Jesli bylo tam paliwo to nie dobrze, ale czy jestes pewien, ze to na 100% bylo paliwo, a nie woda?
Codo opaski i gumy - ja bym ja wymienil, badz mocniej zcisnal. Nie tylko od cisnienia ona moze spadac, ale takze od drgan silnika.
Pozdrawiam,
Er5 -> SV 650 K3 -> ST xtz 750 '89 + ...
Re: Problem z Gaznikiem i Filtrem powietrza
Heja
No ja wlasnie wrocilem z swojej pierwszej "troche" dluzeszej jazdy. Mam chyba ten sam problem co kolega. Kapie mi paliwo z uszczelki przy filtrze powietrza. Cos obilo mi sie o uszy, ze to moze byc uszczelka gaznika.
Do tego motor po odpaleniu, bez ssania lapie spore obroty bo kolo 4tys, i tak jakby rosnie, nie chcialem dluzej sprawdzac do ilu dojdzie.
BTW: Co oznaczaja poszczegolne pozycje w takim jakby kraniku.
FUEL:
RES
PRI
ON
Mysle, ze te obroty moga byc spowodowane zlym jego ustawieniem. Mam na RES
No ja wlasnie wrocilem z swojej pierwszej "troche" dluzeszej jazdy. Mam chyba ten sam problem co kolega. Kapie mi paliwo z uszczelki przy filtrze powietrza. Cos obilo mi sie o uszy, ze to moze byc uszczelka gaznika.
Do tego motor po odpaleniu, bez ssania lapie spore obroty bo kolo 4tys, i tak jakby rosnie, nie chcialem dluzej sprawdzac do ilu dojdzie.
BTW: Co oznaczaja poszczegolne pozycje w takim jakby kraniku.
FUEL:
RES
PRI
ON
Mysle, ze te obroty moga byc spowodowane zlym jego ustawieniem. Mam na RES
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Problem z Gaznikiem i Filtrem powietrza
ON to normalna pozycja na której powinno się jeździć
PRI służy do zalewania gaźników, jeśli np moto stało całą zime w garażu. Niebezpieczne, bo przy niesprawnych zaworkach iglicowych można zalać silnik
RES to rezerwa. Załączasz jak zacznie kończyć się paliwo, by dojechać na najbliższą stację benzynową. Rezerwy jest 3,5 litra.
Chyba działa podobnie jak PRI tyle że z mniejszą przepustowością, bo w sumie wtedy paliwo jest zbierane poniżej poziomu pompy paliwa.
PRI służy do zalewania gaźników, jeśli np moto stało całą zime w garażu. Niebezpieczne, bo przy niesprawnych zaworkach iglicowych można zalać silnik
RES to rezerwa. Załączasz jak zacznie kończyć się paliwo, by dojechać na najbliższą stację benzynową. Rezerwy jest 3,5 litra.
Chyba działa podobnie jak PRI tyle że z mniejszą przepustowością, bo w sumie wtedy paliwo jest zbierane poniżej poziomu pompy paliwa.

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
Re: Problem z Gaznikiem i Filtrem powietrza
Dobra to bylo pytanie dodatkowe. TO czy jezdze na RES to nie takie istotne, bardziej martwi mnie wyciek paliwa ;/
Czytalem to moze to byc wina zaworkow iglicowych.
Czytalem to moze to byc wina zaworkow iglicowych.
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Problem z Gaznikiem i Filtrem powietrza
możliwe. Zaworki to koszt ok 16-20 zł sztuka

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- Lish
- Klubowicz
- Posty: 957
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:56
- Imię: Karol
- Miejscowość: Piaseczno
- Plecak: Kiti
- Garnek: biały
- Telefon: 500366623
- Motocykl: fzs600 pies
- Kontakt:
Re: Problem z Gaznikiem i Filtrem powietrza
kranik jest ciśnieniowy - nie ma opcji off, gaźniki wymuszają pobór paliwa. W opcji PRI benzyna leci jakby grawitacyjnie. Załącza się to np. po czyszczeniu gaźników - gdy w gaźnikach nie ma paliwa, po odpaleniu należy szybko przełączyć na opcję ON lub RES