Szarpanie kierownica powyżej 130km/h
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 maja 2013, 15:34
- Imię: Artur
- Miejscowość: Hecznarowice
- Plecak: Kaśka
- Garnek: ls2 i naxa- narazie
- Skype: artur.naglik12
- Numer GG: 592286
Szarpanie kierownica powyżej 130km/h
Witam niedawno stałem sie posiadaczem Kawasaki er5 z 97.
Jako początkujący motocyklista i złych warunków pogodowych przy kupnie nie sprawdziłem go zbyt dokładnie.
Od razu po kupnie wymieniłem w nim tarcze hamulcową i po przejażdzce powyżej 130km/h zaczęło mi szarpać kierownica. nie wiem czy to miało miejsce wcześniej.
Wyczyściłem dobrze miejsce styku tarczy z felga, wiec raczej to nie to. Zauważyłem ze lagi nie sa równo z pułkom tylko wsadzone tak do połowy( nie wiem czy tak powinno być czy ktoś chciał go sobie podwyższyć??) zmierzyłem suwmiarką i różnica miedzy nimi wynosi 2mm, czy może to być spowodowane tym?? dodatkowo nie mam ciężarków na końcach kierownicy.
Proszę o wyrozumiałość gdyż dopiero zaczynam przygodę z tego rodzaju motocyklem.
Jako początkujący motocyklista i złych warunków pogodowych przy kupnie nie sprawdziłem go zbyt dokładnie.
Od razu po kupnie wymieniłem w nim tarcze hamulcową i po przejażdzce powyżej 130km/h zaczęło mi szarpać kierownica. nie wiem czy to miało miejsce wcześniej.
Wyczyściłem dobrze miejsce styku tarczy z felga, wiec raczej to nie to. Zauważyłem ze lagi nie sa równo z pułkom tylko wsadzone tak do połowy( nie wiem czy tak powinno być czy ktoś chciał go sobie podwyższyć??) zmierzyłem suwmiarką i różnica miedzy nimi wynosi 2mm, czy może to być spowodowane tym?? dodatkowo nie mam ciężarków na końcach kierownicy.
Proszę o wyrozumiałość gdyż dopiero zaczynam przygodę z tego rodzaju motocyklem.
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Szarpanie kierownica powyrzej 130km/h
1. Lagi powinny być na równi z górną półką
2. Taka mała różnica nie powinna mieć wpływu na szarpanie kierownicą. Może w minimalnym stopniu. Dla świętego spokoju zrównaj lagi z półką.
3. Ciężarki kierownicy w przypadku ER-5 mają ogromne znaczenie dla zachowania się kierownicy. Bez nich nie radzę puszczać kierownicy bo momentalnie wpadnie w shimę. Obstawiam że po zamontowaniu ciężarków (ciężarków a nie końcówek z cienkiego aluminium) to problem zniknie.
4. Możesz dodatkowo wyważyć koło. Nowa tarcza jest jakby nie patrzeć nieco cięższa i może niwelować dotychczas wyważone koło.
2. Taka mała różnica nie powinna mieć wpływu na szarpanie kierownicą. Może w minimalnym stopniu. Dla świętego spokoju zrównaj lagi z półką.
3. Ciężarki kierownicy w przypadku ER-5 mają ogromne znaczenie dla zachowania się kierownicy. Bez nich nie radzę puszczać kierownicy bo momentalnie wpadnie w shimę. Obstawiam że po zamontowaniu ciężarków (ciężarków a nie końcówek z cienkiego aluminium) to problem zniknie.
4. Możesz dodatkowo wyważyć koło. Nowa tarcza jest jakby nie patrzeć nieco cięższa i może niwelować dotychczas wyważone koło.

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 maja 2013, 15:34
- Imię: Artur
- Miejscowość: Hecznarowice
- Plecak: Kaśka
- Garnek: ls2 i naxa- narazie
- Skype: artur.naglik12
- Numer GG: 592286
Re: Szarpanie kierownica powyrzej 130km/h
Jutro zrównam lagi, kierownice moge spokojnie puścić i nie sciaga i nie drga przy 70 km/h... co do tych cieżarków to jaka powinna być ich waga??
- DeFi
- Klubowicz
- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Szarpanie kierownica powyrzej 130km/h
Dokładnie nie powiem, ale trzymając w ręce powinno się go czuć

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 maja 2013, 15:34
- Imię: Artur
- Miejscowość: Hecznarowice
- Plecak: Kaśka
- Garnek: ls2 i naxa- narazie
- Skype: artur.naglik12
- Numer GG: 592286
Re: Szarpanie kierownica powyrzej 130km/h
hymmm powinno sie go czuć?:PP
znalazłem takie
http://allegro.pl/koncowki-ciezarki-kie ... 01892.html
problem w tym ze u mnie w kierownicy nie ma jak ich przykręcić ( brak gwintu w środku) tak jak patrzyłem to nie wiem czy kierownica niebyła skrócona po obu stronach??
znalazłem takie
http://allegro.pl/koncowki-ciezarki-kie ... 01892.html
problem w tym ze u mnie w kierownicy nie ma jak ich przykręcić ( brak gwintu w środku) tak jak patrzyłem to nie wiem czy kierownica niebyła skrócona po obu stronach??
-
- Oldmotocyklista
- Posty: 544
- Rejestracja: 29 sty 2011, 11:15
- Imię: Krzysztof
- Miejscowość: krk
- Lokalizacja: Mazowsze
Re: Szarpanie kierownica powyrzej 130km/h
Ja nie mam ciężarków bo siedzą tam lusterka i dają radę bo nic nie drga i można kierownicę puścić.
Zwróć uwagę że te na allegro znalezione przez Ciebie to aluminium. Czyli ozdóbki. Jeżeli nie masz gwintu w kierownicy, tam są wbite tulejki z gwintem M8 które często po poluzowaniu wyłażą. I dobrym rozwiązaniem jest nałożenie na gwint ciężarka: -podkładka, korek gumowy możliwie jak najdłuższy i nakrętka M8 z takim ząbkowanym kołnierzem. Wsuwasz w takiej kolejności zmontowany luźno zestaw. Mona ten korek posmarować ,,dupaprenem"a następnie pokręcając ciężarkiem spęczyć na maxa gumowy korek.
Zwróć uwagę że te na allegro znalezione przez Ciebie to aluminium. Czyli ozdóbki. Jeżeli nie masz gwintu w kierownicy, tam są wbite tulejki z gwintem M8 które często po poluzowaniu wyłażą. I dobrym rozwiązaniem jest nałożenie na gwint ciężarka: -podkładka, korek gumowy możliwie jak najdłuższy i nakrętka M8 z takim ząbkowanym kołnierzem. Wsuwasz w takiej kolejności zmontowany luźno zestaw. Mona ten korek posmarować ,,dupaprenem"a następnie pokręcając ciężarkiem spęczyć na maxa gumowy korek.
- RobertoAlvarez
- Motocyklista
- Posty: 348
- Rejestracja: 25 sie 2011, 10:50
- Imię: Robert
- Miejscowość: Kętrzyn
- Plecak: Marta
- Garnek: IXS
- Skype: robert3004
- Telefon: 504510755
- Motocykl: Sv 650 S
- Lokalizacja: 11-400 Kętrzyn
Re: Szarpanie kierownica powyrzej 130km/h
Jeśli mogę sie wtracic i pomoc, to sprawdziłbym wyważenie kola a przede wszystkim zwroc uwage na opone. Nie zawsze po przebiciu ktos ja wyrzuca a mogl tylko uszczelnić grzybkiem i nie wyważając sprzedał moto. Moze tez byc nierownomierne zuzycie bieznika - ząbkowanie.
Jest Alvarez - jest i "biłber"
- wwitek123
- Klubowicz
- Posty: 322
- Rejestracja: 30 paź 2010, 08:33
- Imię: Wojtek
- Miejscowość: Kraśnik
- Plecak: Nie potrzebuje obciążenia
- Garnek: Nolan N86 N-COM
- Numer GG: 8024325
- Motocykl: Yamaha TDM 900 '02
- Kontakt:
Re: Szarpanie kierownica powyrzej 130km/h
U mnie w TDMce tak było że przy ok 70km/h i 130km/h kiera łapała drgania i wyważenie pomogło:) teraz przy 200 moto łapie węża, ale tylko wtedy, kiedy mam założone kufry
zdrówka 


Miej wyjebane, a będzie Ci dane.
-
- Podawacz śrubek
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 maja 2013, 15:34
- Imię: Artur
- Miejscowość: Hecznarowice
- Plecak: Kaśka
- Garnek: ls2 i naxa- narazie
- Skype: artur.naglik12
- Numer GG: 592286
Re: Szarpanie kierownica powyrzej 130km/h
Byłem w znajomym warsztacie i poczatkiem czerwca jestem umówiony na wymianę uszczeliniaczy w lagach bo jeden leje i sprawdza mi wyważenie kół geometrie ramy luzy na wachaczu i ogulnie taki przegladzik wiec bede wiedzial wszystko dokładnie za dwa tygodnie( niestesty taki czas bo znajomy wylądował w szpitalu
)
-- 14 Lip 2013, 12:50 --
bradzije sie naginam i niema problemów poprostu było to spowodowane złą technika jazdy raczej brakiem jej:) pozdrawiam:)
Teraz ukazł sie inny problem bo motorek 2 razy stracił prad i zgasł tak poprostu i nie chciał odpalic musiałem na chwile poczekać i dopiero mozna było go odpalić

-- 14 Lip 2013, 12:50 --
bradzije sie naginam i niema problemów poprostu było to spowodowane złą technika jazdy raczej brakiem jej:) pozdrawiam:)
Teraz ukazł sie inny problem bo motorek 2 razy stracił prad i zgasł tak poprostu i nie chciał odpalic musiałem na chwile poczekać i dopiero mozna było go odpalić

- LucasCNC
- Motocyklista
- Posty: 142
- Rejestracja: 24 cze 2012, 21:17
- Imię: Łukasz
- Miejscowość: Głogów Małopolski
- Garnek: HJC CS-14
Re: Szarpanie kierownica powyżej 130km/h
Sprawdź regulator napięcia - ostatnio w taki właśnie sposób padł koledze.