Sprawdzę jeszcze czy nie mam zapasowej uszczelki pokrywy alternatora (bo będzie ci potrzebna) to bym ci mógł ją odsprzedać w promocji
Pytania wszelkie
Moderatorzy: Miłosz, Kamyk, lucek, bartoszto, jotto, Kanc1erz
- DeFi
- Klubowicz

- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Pytania wszelkie
Sprawdzenie impulsatora masz opisane w serwisówce. Dział eletryczy (ELECTRICAL SYSTEM 15-33) strona 291.
Sprawdzę jeszcze czy nie mam zapasowej uszczelki pokrywy alternatora (bo będzie ci potrzebna) to bym ci mógł ją odsprzedać w promocji
Sprawdzę jeszcze czy nie mam zapasowej uszczelki pokrywy alternatora (bo będzie ci potrzebna) to bym ci mógł ją odsprzedać w promocji

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- majki512
- Rowerzysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 13 lis 2011, 17:38
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września okolice
- Numer GG: 6137673
Re: Pytania wszelkie
a nie da się tego sprawdzić bez ściągania pokrywy alternatora?? np przez kostkę pod lewą osłoną??
Brum... Brum.... Brum.....
- DeFi
- Klubowicz

- Posty: 2397
- Rejestracja: 10 paź 2010, 20:25
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września
- Plecak: Brak
- Garnek: LS2
- Numer GG: 9958743
- Telefon: 783757397
- Motocykl: Yamaha FJR 1300 '01
- Lokalizacja: Września
Re: Pytania wszelkie
przez kostkę sprawdzisz napięcie. Możesz spróbować zmierzyć opór ale nie gwarantuję wyniku

Kawasaki ER-5 '05 -> Kawasaki ZR-7 '00 ->Yamaha FJR 1300 '01
http://www.bikepics.com/members/defi/01fjr1300/
- No1
- Rowerzysta
- Posty: 45
- Rejestracja: 11 gru 2011, 17:10
- Imię: Marcin
- Miejscowość: Poznań
- Garnek: Shark
Re: Pytania wszelkie
Siema. Ostatnio czytając różne artykuły po sieci o synchronizacji gaźników natknąłem się na ciekawy post jak prostym sposobem zrobić wakuometr za 5zł. Brat kupił za "flaszkę" kawasaki EL250 co prawda trochę dojechany ale na eksperymenty mechaniczne nadaję się idealnie
. Chciałbym troszkę poeksperymentować i wzbogacić swoją wiedzę mechaniczną i chciałbym zrobić coś takiego:
post z forum virago.
"Jest możliwość wykonania wakuometra za 5 zł.I to o czułości kilkakrotnie większej niż standardowe zegarowe.
Jak?
Ano ,idziemy do motoryzacyjnego i kupujemy wężyk przezroczysty fi wewn 5 mm grubościenny jakieś 3 m.
Następnie do apteki i fundujemy sobie 2 igły do strzykawek o jak najmniejszej średnicy wewnętrznej.Nie pamiętam rozmiaru,ale włos chyba nie przejdzie .Farmaceutki bywają sympatyczne ) . Można przy okazji zakupić strzykawkę 10 ccm.
Z igieł odcinamy końcówkę np nożyczkami ,tylko ostrożnie,żeby nie zmniejszyć światła/przekroju.Chodzi o to żeby przy wciskaniu w wężyk nie zrobić dziurki.Końcówkę plastikową docinamy nożykiem/żyletką tak żeby z trudem wcisnąć w końcówki wężyka tak na ok 5-10 cm .Przed tym jednak wstrzykujemy (ta strzykawka 10 ccm się przyda) olej silnikowy do wężyka ,taki jaki mamy aktualnie w motorze.
Rozpalamy sprzęta do normalnej temperatury.Gasimy i zdejmujemy zaślepki gumowe z króćców.Nakładamy nasz wakuometr i po uruchomieniu już wszystko widać.Regulujemy śrubką międzygażnikową lewo-prawo do czasu, aż olej w rurce pozostanie stabilny.Można wspomagać się śrubą obrotów gdyby gasł.
Nie jest to mój pomysł-wyczytałem gdzieś.Ale z igłami do strzykawek zamiast starych dysz gaźnikowych to chyba Trade Mark MÓJ ci on
Satysfakcja gwarantowana [...]
http://www.youtube.com/watch?v=xl91c_7I ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=93k2aORS ... r_embedded
Próbował ktoś czegoś takiego? Jaka będzie dokładność takiego sprzętu? Oczywiście zaraz pewnie większość mnie zgasi że nie warto się bawić itd, lepiej jechać do warsztatu wydać ok. 200zyla i mieć pełnąFULLopcję..... ale ja człowiek wychowany od dziecka na wsk, shl, komarach, jawach, mz itd CHCĘ się bawić i eksperymentować i o odpowiedz proszę tylko takie osoby które też chcą coś się dowiedzieć i wnieś do tematu.
Może później stworzymy jakiegoś manuala w "zrób to sam"

http://www.youtube.com/watch?v=_jS32or8 ... re=related
post z forum virago.
"Jest możliwość wykonania wakuometra za 5 zł.I to o czułości kilkakrotnie większej niż standardowe zegarowe.
Jak?
Ano ,idziemy do motoryzacyjnego i kupujemy wężyk przezroczysty fi wewn 5 mm grubościenny jakieś 3 m.
Następnie do apteki i fundujemy sobie 2 igły do strzykawek o jak najmniejszej średnicy wewnętrznej.Nie pamiętam rozmiaru,ale włos chyba nie przejdzie .Farmaceutki bywają sympatyczne ) . Można przy okazji zakupić strzykawkę 10 ccm.
Z igieł odcinamy końcówkę np nożyczkami ,tylko ostrożnie,żeby nie zmniejszyć światła/przekroju.Chodzi o to żeby przy wciskaniu w wężyk nie zrobić dziurki.Końcówkę plastikową docinamy nożykiem/żyletką tak żeby z trudem wcisnąć w końcówki wężyka tak na ok 5-10 cm .Przed tym jednak wstrzykujemy (ta strzykawka 10 ccm się przyda) olej silnikowy do wężyka ,taki jaki mamy aktualnie w motorze.
Rozpalamy sprzęta do normalnej temperatury.Gasimy i zdejmujemy zaślepki gumowe z króćców.Nakładamy nasz wakuometr i po uruchomieniu już wszystko widać.Regulujemy śrubką międzygażnikową lewo-prawo do czasu, aż olej w rurce pozostanie stabilny.Można wspomagać się śrubą obrotów gdyby gasł.
Nie jest to mój pomysł-wyczytałem gdzieś.Ale z igłami do strzykawek zamiast starych dysz gaźnikowych to chyba Trade Mark MÓJ ci on
Satysfakcja gwarantowana [...]
http://www.youtube.com/watch?v=xl91c_7I ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=93k2aORS ... r_embedded
Próbował ktoś czegoś takiego? Jaka będzie dokładność takiego sprzętu? Oczywiście zaraz pewnie większość mnie zgasi że nie warto się bawić itd, lepiej jechać do warsztatu wydać ok. 200zyla i mieć pełnąFULLopcję..... ale ja człowiek wychowany od dziecka na wsk, shl, komarach, jawach, mz itd CHCĘ się bawić i eksperymentować i o odpowiedz proszę tylko takie osoby które też chcą coś się dowiedzieć i wnieś do tematu.
Może później stworzymy jakiegoś manuala w "zrób to sam"
http://www.youtube.com/watch?v=_jS32or8 ... re=related
Ostatnio zmieniony 23 mar 2012, 12:14 przez No1, łącznie zmieniany 1 raz.
"...viva la pasion del enduro..."
- majki512
- Rowerzysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 13 lis 2011, 17:38
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września okolice
- Numer GG: 6137673
Re: Pytania wszelkie
drodzy er-kowicze, wczoraj wziąłem się za czyszczenie gaźników, wszystko ładnie pięknie, wielkiej filozofii nie ma, zmontowałem wszystko i nadal się czka, pogadałem z Defim i podpowiedział mi jak sprawdzić napięcie na impulsatorze,
dowiedziałem sie że najwyższe napięcie powinno być powyżej 5V a u mnie przy pierwszym dotknięciu startera pokazuje 5V następnie juz tylko max 2V,
Czy to może być przyczyną mojego problemu??
Jeśli tak to kupie impulsator
dowiedziałem sie że najwyższe napięcie powinno być powyżej 5V a u mnie przy pierwszym dotknięciu startera pokazuje 5V następnie juz tylko max 2V,
Czy to może być przyczyną mojego problemu??
Jeśli tak to kupie impulsator
Brum... Brum.... Brum.....
- Greku_
- Motocyklista
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 paź 2011, 22:04
- Imię: Rafał
- Miejscowość: z domu
- Garnek: LS2
Re: Pytania wszelkie
a sprawdzales opornosc?
- majki512
- Rowerzysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 13 lis 2011, 17:38
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września okolice
- Numer GG: 6137673
Re: Pytania wszelkie
nie sprawdziłem bo nie ściągałem jeszcze pokrywy (brak czasu) :/ mówicie że dopiero po oporności jestem w stanie stwierdzić czy impulsator jest uszkodzony?? Sprawdzenie prądu nie jest wiarygodne??
Brum... Brum.... Brum.....
- Greku_
- Motocyklista
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 paź 2011, 22:04
- Imię: Rafał
- Miejscowość: z domu
- Garnek: LS2
Re: Pytania wszelkie
z tego co mi mechanik mowil to jedynie sprawdzenie opornosci powie Ci czy impulsator dziala poprawnie.
- majki512
- Rowerzysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 13 lis 2011, 17:38
- Imię: Rafał
- Miejscowość: Września okolice
- Numer GG: 6137673
Re: Pytania wszelkie
aha no to dzięki za info, dopiero w poniedziałek będe miał czas żeby zbadać ta oporność więc na pewno się pochwalę moimi wynikami na forum,
Brum... Brum.... Brum.....
- Crass
- Klubowicz

- Posty: 237
- Rejestracja: 06 gru 2011, 17:57
- Imię: Krystian
- Miejscowość: Wawa/Ochota
- Garnek: Shark
- Kontakt:
Re: Pytania wszelkie
oświetlenie zegarów 
ostanto wpadł do mnie dwuja i ma fajne zielone podświetlenie zegarów , ja mam ereczke z białym podswietleniem (rok produkcji 2006) i pytanie,czy poprzednik je zmienił,jaki jest kolor podświetlenia w er5 po lifcie
ostanto wpadł do mnie dwuja i ma fajne zielone podświetlenie zegarów , ja mam ereczke z białym podswietleniem (rok produkcji 2006) i pytanie,czy poprzednik je zmienił,jaki jest kolor podświetlenia w er5 po lifcie
